مذاکره با تامین کنندگان بزرگ برای کاهش قیمت تمام شده خودرو / رشد 40 درصدی کیفیت محصولات ایران خودرو رقم خورد

مدیرعامل ایران خودرو از مذاکره با تامین کنندگان بزرگ به منظور کاهش قیمت تمام شده تولید خودرو خبر داد و با اعلام اینکه 70 درصد بهای تمام شده هر خودرو مربوط به شبکه تامین است، تاکید کرد: کاهش قیمت تمام شده تولید از اهداف مهمی است که با جدیت در ایران خودرو دنبال می شود .

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو ، مهدی خطیبی در مراسم رونمایی از کامیون کشنده« آتامان » شرکت ایران خودرودیزل که با حضور جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و فرماندار اسلامشهر برگزار شد ، به روند اجرای برنامه توسعه محصول در ایران خودرو پرداخت و با اشاره به تلاش صورت گرفته در گروه صنعتی ایران خودرو برای رونمایی ماهانه یک محصول جدید افزود : قرار ایران‌خودرو پس از رونمایی از کشنده H5 و تولید انبوه وانت آریسان، رونمایی از کشنده آتامان با لوگوی ایران‌خودرو بود که خوشبختانه امروز با رونمایی از کشنده آتامان سومین قرار ما عملی شد به طوری که امروز ایران خودرودیزل با عرضه محصولات جدید به سوددهی خوبی رسیده است.

وی همچنین به دستاوردهای ایران خودرو ظرف 5 ماه اخیر اشاره کرد و گفت : برای تحقق اهداف ایران‌خودرو نوین، پنج برنامه محوری را دنبال می کنیم. برنامه اول افزایش تولید است که در این راستا تولید 750 هزار دستگاه خودرو را در سال ١۴٠١ هذف گذاری کردیم همچنین محور بعدی برنامه ایران خودرو ، تغییر تنوع از سمت خودروهای زیان ده و با کیفیت پایین به سمت خودروهای سودده و با کیفیت است.
مدیرعامل ایران خودرو یکی از دلایل زیان انباشته ایران خودرو را بی توجهی به تنوع و کمیت تولید عنوان کرد و افزود : در سال‌های گذشته تولید خودروهای زیان‌ده و بی‌کیفیت با تیراژ بالا، دلیل اصلی زیان انباشته ایران‌خودرو بوده است.

بی توجهی به تنوع و کیفیت علت زیان انباشته در ایران خودرو


خطیبی با بیان اینکه سال‌های گذشته تولید پژو 405 جی. ال. ایکس که بیشترین نارضایتی و زیان دهی را به همراه داشت ، گفت : البته این محصول از بیشترین تیراژ تولید نیز برخوردار بود به همین جهت یکی از دلایل زیان انباشته ایران خودرو بی توجهی به تنوع و کیفیت و کمیت در تولید بوده است.
خ
طیبی به پیش بینی زیان 13 هزار و 500 میلیارد تومانی ایران خودرو در سال 1401 اشاره و تصریح کرد : دی‌ماه سال گذشته شرکت بورس این رقم زیان انباشته را در سال جاری برای گروه صنعتی ایران خودرو پیش بینی کرد که به طور قطع حاصل بی توجهی به کیفیت و تیراژ تولیدات بوده است.

وی در ادامه از برنامه ریزی برای دستیابی به تیراژ تولید ۷۵۰ هزار دستگاه خودرو در سال 1401 خبر داد و اظهار کرد : از تیراژ هدف گذاری شده در ایران خودرو 25 هزار دستگاه آن خودروهای تجاری و بقیه خودروی سواری خواهد بود.


برنامه صادرات 15 هزار دستگاه خودرو به روسیه و ونزوئلا

مدیر عامل ایران خودرو همچنین به برنامه ریزی برای صادرات حداقل 15 هزار دستگاه خودرو در سال جاری پرداخت و تاکی کرد : این خودروها به بازار روسیه و ونزوئلا صادر خواهند شد. بر این اساس 5 هزار دستگاه خودروی دنا پلاس اتوماتیک به ونزوئلا صادر می شود و همچنین برای حضور در بازار روسیه، سرمایه گذاری مشترک با این کشور پیش‌بینی شده است.

 

خطیبی



خطیبی در ادامه ضمن لزوم انجام تغییرات بنیادی برای استمرار توسعه و جهش کیفیت در محصولات ، ارتقای کیفیت را یکی از برنامه‌های محوری ایران‌خودرو دانست و گفت: بر این اساس 279 پروژه کیفی در زنجیره تولید تعریف شده و در حال اجرا و رصد است چنانچه بر اساس آخرین آمار از ابتدای امسال رشد دست کم 40 درصدی کیفیت محصولات رقم خورده است.


افزایش 62 درصدی تولید خودرو کامل در ایران خودرو


وی همچنین از افزایش 62 درصدی تولید خودروی کامل در ایران خودرو خبر داد و اعلام کرد : از ابتدای امسال تا صبح امروز 30 خرداد ماه ، 140 هزار و 700 دستگاه خودرو در این گروه صنعتی تولید شده که حاکی از رشد 62 درصدی تولید خودرو کامل در هم‌سنجی با سال گذشته دارد.

خطیبی تاکید کرد : هم اکنون عبور مستقیم محصولات ایران‌خودرو به 100 درصد رسیده است و تیراژ روزانه تولید نیز به بیش از 2 هزار و 500 دستگاه رسیده و به‌زودی به تولید 2900 دستگاه در روز نیز خواهد رسید.

وی همچنین با بیان اینکه تحقق تولید 750 هزار دستگاه خودرو در سال جاری موجب صرفه‌جویی حداقل 7 هزار میلیاردی تومانی خواهد شد از ساخت نمونه اولیه دو محصول جدید دست در ایران خودرو خبر داد و تاکید کرد : «ری‌را» محصولی جدید و در کلاس و تراز جهانی است که ظرف چند روز آینده با حضور وزیر صمت رونمایی خواهد شد.


رونمایی از 2 محصول جدید در ایران خودرو


مدیرعامل ایران خودرو در ادامه با اشاره به برنامه های آینده ایران خودرو گفت: در روزهای آینده مردم اخبار خوبی از ایران خودرو خواهند شنید و به زودی از خودرو «ری را» و K125 رونمایی خواهیم کرد. همچنین محصول TF21 محصول دیگری است که ظرف 18 ماه آینده تولید و با سگمنت قیمتی 180 تا 300 میلیون به بازار عرضه خواهد شد.

خطیبی در پایان به اشاره به برنامه دولت برای واردات خودرو در سال جاری گفت : هیچ گاه مخالف واردات خودرو نبوده و بلکه موافق رقابت در تولید هستیم اما درخواست ما این است که در کنار افزایش کیفیت و کاهش قیمت تمام شده، در خصوص حذف قیمت های دستوری نیز مساعدت صورت گیرد، چون خودرو باید متناسب با بهای تمام شده قیمت گذاری شود.
 

کد خبر 138262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha