متفاوت‌ترین خرداد ایران خودرو در سال‌های اخیر

گروه صنعتی ایران خودرو در حالی خرداد ماه سال جاری را به پایان رساند که این ماه توانست متفاوت‌ترین آمار را برای این شرکت در مقایسه با سال‌های گذشته به ثبت برساند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، خرداد سال جاری به پایان رسیده است و ثمره تصمیمی که در ایران خودرو اجرایی شد نیز قابل رویت است.

خرداد امسال برای ایران خودرو ماهی بود پر از رکوردزنی و ثبت آمارهای جدید در تولید خودرو که برای اولین بار در چند سال اخیر به دست می‌آمد.

تصمیم مدیران ارشد ایران خودرو برای توقف کامل تولید خودروی ناقص در همین ماه به بار نشست و تولید خودرو ناقص کاملا متوقف شد.

در خرداد سال جاری رکوردهای جدید از ایران خودرو ثبت شده است که می‌توان به رشد ۵۱ درصدی صدور سند محصولات این شرکت اشاره کرد که مهم‌ترین دستاورد توقف تولید خودروی ناقص است.

براساس آمار و اطلاعات تحویل خودرو به مشتریان گروه صنعتی ایران خودرو، در سه ماهه نخست امسال ۱۳۴ هزار و ۹۸۳ خودرو تحویل شده که این شاخص نسبت به سه ماهه سال گذشته افزایش ۲۰ درصدی داشته است. تعداد خودروهای ناقص و دارای کسری قطعه نیز در ماه‌های اخیر کاهش چشم‌گیری یافته و به محدوده ۲۳ هزار دستگاه رسیده و طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، با توجه به توقف تولید ناقص، از تعداد خودروهای دارای کسری قطعه به صورت روزانه کاسته می‌شود و به زودی به صفر خواهد رسید. صدور سند محصولات گروه صنعتی ایران خودرو در سه ماهه ابتدایی امسال با عدد ۱۳۵ هزار و ۳۳۹، نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزایش بیش از ۵۱ درصدی داشته است.

ایران خودرو در خردادماه با عبور از مرز سه هزار دستگاه تولید روزانه، ۶۰ هزار و ۷۸۳ دستگاه خودرو کامل سواری در این ماه تولید کند که حداقل بر اساس آمار می‌توان گفت که در 5 سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

البته این همه دستاوردهای توقف تولید خودروی ناقص نیست. ایران خودرو در سه ماهه نخست امسال، با رشد ۶۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، موفق به تولید ۱۴۷ هزار و ۲۳ دستگاه خودرو کامل شده که از این تعداد ۱۴۵ هزار و ۱۶۸ دستگاه در حوزه سواری و ۱۸۵۵ دستگاه خودروی تجاری سنگین و نیمه سنگین است.

تولید ۶۰ هزار و ۷۸۳ دستگاه خودرو به صورت کامل نه تنها رشد ۶۸ درصدی نسبت به خرداد سال گذشته را همراه دارد بلکه نشان می‌دهد با مدیریت صحیح می‌توان تولید خودروی ناقص را به طور کامل متوقف کرد.

ثبت این ارقام زمانی جالب توجه می‌شود که ببینیم اعداد مشابه تولید کامل سواری در خرداد امسال در دهه اخیر، خرداد سال‌های ۱۳۹۰ و ۱۳۹۶ بوده، اما در این سال‌ها، بر خلاف شرایط فعلی، صنعت خودرو ایران و جهان با مشکلات و موانعی چون چیپ‌ست و قطعات های‌تک دست به گریبان نبوده است.


یادداشت از فرشید آصفی

کد خبر 138316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha