نادیده گرفتن اقدامات مثبت وزیر صمت بی انصافی است

طرح استیضاح وزیر صمت هفته گذشته در کمیسیون صنایع و معادن مجلس اعلام وصول شد و قرار است این هفته این طرح با حضور وزیر صمت و نمایندگان درخواست کننده استیضاح در کمیسیون تخصصی صنایع مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، صنعت و بازار خودرو از موضوعاتی است که در ماههای اخیر فاطمی‌امین وزیر صمت و از سال گذشته نمایندگان مجلس را وارد چالش جدیدی کرده است. نقدهایی که حالا موجب شده که طرح استیضاح فاطمی ‌امین به کمیسیون صنایع و معادن اعلام وصول شود این در حالی که در روزهای اخیر برخی نمایندگان کمیسیون صنایع و معادن تاکید داشتند که تمامی ‌اعضای کمیسیون صنایع موافق استیضاح نیستند و برخی اقدام به بازپس‌گیری امضاهای خود کرده‌اند اما به نظر می رسد همچنان نمایندگانی هستند که نسبت به استیضاح وزیر اصرار دارند.

اگر چه چالش های خودرویی مجلس و دولت یکی از دلایل استیضاح وزیر صمت عنوان می‌شود اما این طرح طی روزهای اخیر با اظهارنظر متفاوت برخی از نمایندگان مجلس کمی جدی‌تر شده است و به نظر می رسد نمایندگان مجلس همچنان نسبت به اقدامات خودرویی وزیر معترض هستند.

در همین ارتباط دبیر انجمن خودروسازان ایران ضمن اشاره به گذشت 10 ماه از روی کار آمدن دولت سیزدهم و عملکرد قابل قبول وزیر صمت در این فرصت کوتاه در واکنش به طرح استیضاح وزیر صمت گفت: نمایندگان استیضاح کننده وزیر صمت با پیگیری این طرح، چه کسی را بهتر از فاطمی امین می خواهند در وزارت صمت جایگزین کنند.

احمد نعمت بخش در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو با توجه به تجارب وزیر صمت در مقام معاونت وزارت صمت در دولت های قبل و آشنایی کلی و نگاه تخصصی ایشان به حوزه صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: انتصاب مدیران عامل جدید دو شرکت ایران خودرو و سایپا و عملکرد موفق آنها نسبت به مدیران قبلی در کاهش 70 درصدی خودروهای ناقص و افزایش عرضه خودرو به بازار همگی نشان از عملکرد مثبت و قابل قبول فاطمی امین در 10 ماه مسئولیت در وزارت صمت دارد.

وی تصریح کرد: اگر چه معتقدم که وزیر صمت در این مدت عملکرد قابل قبولی داشته است اما در عین حال به عنوان دبیر انجمن خودروسازان ایران به برخی عملکردهای وزیر صمت نیز انتقاد دارم با این وجود بخش پر لیوان بیشتر از بخش خالی آن است و لذا نادیده گرفتن اقدامات مثبت وزیر صمت در این مدت کوتاه، بی انصافی است.

وی همچنین با اشاره به حجم بالایی از مدیریت اقتصاد کشور توسط وزارت صمت افزود: در شرایطی که 25 درصد مدیریت اقتصاد کشور در اختیار وزارت صمت است و 75 درصد الباقی در اختیار سایر وزارت خانه هاست لذا مدیریت این حجم از اقتصاد کشور کار آسانی نیست.

 

احمد نعمت بخش



دبیر انجمن خودروسازان ایران همچنین به برنامه های وزیر صمت در حوزه صنعت و بازار خودرو پرداخت و تصریح کرد: بدون شک برنامه هایی که وزیر صمت برای ساماندهی بازار تولید و عرضه ارائه کردند زمانبر است و پیاده سازی آنها در فرصت 10 ماهه غیر ممکن بوده و به نتیجه نخواهد رسید.

نعمت بخش در ادامه به برخی اختلاف نظرها در خصوص واگذاری سهام خودروسازان به عنوان یکی از دلایل نمایندگان در طرح سوال و استیضاح وزیر صمت اشاره کرد و گفت: بر خلاف ادعاهای مطرح شده در این ارتباط، معتقدم پیگیری وزیر صمت در بحث واگذاری سهام خودروسازان از نقاط قوت ایشان در وزارت صمت است و موضوع قیمت گذاری و واگذاری سهام خودروسازان با جدیت توسط وزیر صمت پیگیری می شود به طوری که در راستای ارزیابی دارایی های شرکتها، دهها کارشناس رسمی دادگستری را مامور بررسی دارایی سهام شرکتهای زیر مجموعه خودروسازان کرده است تا قیمت کارشناسی دقیقی را ارائه کنند.

وی افزود: در واقع آقای فاطمی امین وزیر صمت موضوع خروج دولت از تصدی گری و سیاست گذاری در صنعت خودرو را دنبال می کند و در همین ارتباط تاکنون اقدامات خوبی را در این بخش نسبت به دولت های قبلی داشته است.

دبیر انجمن خودروسازان ایران در پایان خواستار بازپس‌گیری امضا‌ء برخی نمایندگان در استیضاح وزیر شد و تاکید کرد: چنانچه نمایندگان درخواست کننده استیضاح وزیر صمت، امضاهای خود را پس بگیرند قطعا در آینده پشیمان نخواهند شد چرا که جریان صنعت و بازار خودرو در مسیر بهبود قرار گرفته و با افزایش تولیدات کامل خودروسازان و کاهش تولیدات ناقص، اقدامات خوبی در مسیر تولید و کیفیت در صنعت خودرو انجام شده است.
 

کد خبر 138317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha