مرکز نوآوری آمپر به بهره برداری رسید

مرکز نوآوری و صنایع خلاق آمپر بصورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، مرکز نوآوری و صنایع خلاق آمپر با حمایت از ایده های خلاق و ایجاد هم افزایی بین صنعت و دانشگاه فضایی مناسب برای پژوهش، تحقیق و نوآوری به صاحبان ایده در کنار زدن موانع و نیل به اهدافشان کمک می کند.

ایجاد هم افزایی بین صنعت و دانشگاه و تبدیل ایده به فرصت از طریق ارائه حمایت مالی، مانیتورینگ، فضای کار اشتراکی و ... به تیم های نوپا و ایجاد امکان همکاری موثر بین سازمان ها و استارتاپ ها از اهداف اصلی مرکز نوآوری و صنایع خلاق آمپر است.

از جمله خدمات این مرکز می توان به حمایت مالی، خدمات آزمایشگاهی، فضای کار اشتراکی، راهبری، پژوهش و شتابدهی اشاره کرد. حوزه های فعالیت آمپر شامل خودرو و حمل و نقل است که مشتمل بر هوشمندسازی، برقی سازی، ذخیره انرژی های نوین انرژی، خودروهای متصل، خودروهای خودران، خودروهای اشتراکی و آینده پژوهی در صنعت خودرو می باشد.

یکی دیگر از حوزه های کاری این مرکز در بخش تجهیزات پزشکی و شامل حوزه طراحی و ساخت تجهیزات، پزشکی فناورانه مورد نیاز کشور و حمایت از طرح های دانش بنیان و فناورانه حوزه تجهیزات پیشرفته پزشکی است.


اینترنت اشیا، نیز آخرین حوزه کاری مرکز نوآوری آمپر است که فعالیت بر روی هوش مصنوعی، تحلیل داده ها، هوشمندسازی صنایع و شهر هوشمند و ... در این بخش به آن پرداخته خواهد شد.

علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در این مراسم گفت: به زودی با بحران نیروی انسانی مواجه می شویم و مجموعه های داخلی بیشتر از قبل باید به فکر ارتباط صنعت و دانشگاه، و به فکر جذب این منابع انسانی در مجموعه های دانش بنیان و شریک کردن آنها در مسیر کار و تلاش بر پایه دانش باشند.

در حاشیه این مراسم، تفاهم نامه ای بین پرویز کرمی رئیس مرکز و دبیر ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، و مجموعه های نوآوری و صنایع خلاق آمپر و نوین ارزش هم به منظور الحاق این شرکت به شبکه ملی خلاق کشور امضا شد.

در مراسم افتتاحیه رسمی مجموعه های نوآوری و صنایع خلاق آمپر و نوین ارزش که پیش از ظهر امروز برگزار شد برخی نمایندگان خانه ملت، مدیران صنعت خودرو و قطعه سازی کشور نیز حضور داشتند.

کد خبر 138319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha