چالش‌های سیاسی‌کاری وزارت صمت در بزرگ‌ترین خودروسازی غرب آسیا / نمایندگان مجلس فریب می‌خورند؟

روز گذشته کراس اوور ری‌را در حضور خبرنگاران رسانه ملی و تیم رسانه‌ای وزیر صمت رونمایی و تصاویر آن منتشر شد اما موضوع مهم این است که تنها اهداف سیاسی وزیر صنعت به نمایش این خودرو منجر شد آن هم در حالی که ایران خودرو به شدت مخالف این مراسم و حتی انتشار تصاویر آن بوده است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، سال‌های طولانی است که تصمیم‌های سیاسی در بند بند امور کشور رسوخ کرده است و هر روز نیز ابعاد جدیدتری به خود می‌گیرد.

یک روز فلان رشته ورزشی قربانی این تصمیمات می‌شود یک روز فلان کارخانه را با این تصمیمات کن فیکون می‌کنند.


حال نیز ادامه این قبیل تصمیمات همچون دهه‌های گذشته، صنعت خودرو را هدف امیال و مقاصد سیاسی خود قرار داده است آن هم از سوی وزیری که رئیسش در فرمان هشت ماده‌ای خواستار کاهش دخالت‌های دولتی در صنعت خودرو و انجام سریع خصوصی سازی دو خودروسازی بزرگ شده است.

اما سهام دولت در ایران خودرو گویا این اجازه را به وزیر صمت می‌دهد که بر خلاف منویات ریاست جمهوری، صنعت خودرو و به طور مشخص گروه صنعتی ایران خودرو را قربانی امیال سیاسی و حفط صندلی وزارت صنعت، معدن و تجارت کند.

دستاوردسازی برای وزیر صمت از جیب ایران خودرو از آن رفتارهایی است که با هیچ متر و معیاری قابل توجیه نیست.


این که خودرویی را که هنوز در مراحل طراحی و تکمیل است برای فرار از استیضاح رونمایی کنیم و بر خلاف سیاست های جاری ایران خودرو و در حضور خبرنگاران همسو، فیلم برداری و تصویر برداری از خودرو نیز انجام شود جز اینکه راه گریزی از استیضاح نمایندگان محلس باشد چیز دیگری نیست.

رونمایی از خودرویی که کامل نیست و ممکن است در مراحل آتی تغییراتی نیز داشته باشد هر چند به ظاهر رزومه وزیر صمت را پربارتر می‌کند و البته زمان وزارت وی را، اما در نهایت ایران خودرو است که باید با حواشی آن مقابله کند یعنی توانی که باید صرف تمرکز روی کار شود باید هزینه مقابله با حواشی آینده پیرامون ری‌را شود.

متاسفانه تیم رسانه‌ای وزارت صمت تنها برای حفظ وزارت فاطمی امین می‌کوشد و به عواقب رونمایی از یک خودروی تکمیل نشده نمی‌اندیشد.

به هر حال آنکه باید هزینه ادامه وزارت فاطمی امین را پرداخت کند ایران خودرو خواهد بود و موفقیت فرار از استیضاح نیز به نام برنامه‌ریزان خواهد خورد.

آنچه نیز در این ماجرا برای آقایان مهم نیست، تاثیر سیاسی کاری در صنعت خودرو است که اندکی در سال جاری بهبود یافته است.

در پایان یک سوال مهم باقی می‌ماند که پاسخ آن را تنها نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌دانند. آیا نمایندگان مجلس فریب این دستاوردسازی با یک محصول ناقص را می‌خورند یا با جدیت بیشتر استیضاح فاطمی امین را پیگیری خواهند کرد؟/

 

 

کد خبر 138331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha