سازندگان گرید C از زنجیره تامین ایران خودرو حذف می شوند / نقش محوری ایساکو در طرح جهش کیفی و ارتقای شاخص رضایت مشتریان

معاون کیفیت ایران خودرو طرح ویژه در حوزه موتور و گیربکس محصولات را حاصل اجرای پروژه‌های متعدد کیفیت در زنجیره ارزش و اطمینان از ارتقای کیفیت محصولات دانست و گفت: ایران خودرو با توقف تولید خودروهای ناقص از ابتدای خردادماه امسال و استمرار تولید به ‌‌صورت عبور مستقیم، گام مهمی را در افزایش کیفیت محصولات برداشته است و تاکنون برنامه‌های متعددی را برای افزایش کیفیت محصولات به اجرا گذاشته است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، سهراب برفروشان در نشست خبری با خبرنگاران با بیان این که از بهمن سال گذشته دو موضوع افزایش کیفیت و افزایش تیراژ تولید به صورت ویژه در دستور این گروه صنعتی قرار گرفت، گفت: بر این اساس برنامه کوتاه مدت، بلند مدت و میان مدت با هدف عارضه یابی و تحلیل وضعیت موجود در سه محور برنامه تدوین شد و این نتیجه حاصل شد که بهبود در وضعیت محصولات جاری رضایت مشتریان را به دنبال ندارد.

وی با اشاره به اینکه طراحی و عرضه محصولات جدید نخستین محور فعالیت ها ایران خودرو در سال جاری بوده است، تاکید کرد: در حال حاضر توقف پلتفرم و محصولات قدیمی به عنوان‌دومین محور برنامه ها ی ایران خودرو در حال اجراست براین اساس حذف سمند و پژو 405 در دستور کار قرار دارد همچنین کیفی سازی و ارتقای کیفیت محصولات نیز به عنوان محور سوم در دستور کار این شرکت برزگ خودروسازی قرار دارد.

معاون کیفیت ایران خودرو همچنین همچنین با توجه به پروژه های کیفی ایران خودرو در سال 1401 گفت: 279 پروژه کیفی در ایران خودرو تعریف شده است که هفت پروژه توسعه محصول جدید، 73 پروژه بهبود مشخصه‌های کیفی محصولات فعلی و 199 برنامه زیرساختی ارتقای کیفیت در طول زنجیره ارزش شرکت ایران خودرو است.

برفروشان با توجه به 73 پروژه بهبود مشخصه های خودرویی گفت: بر این اساس قوای محرکه، گیربکس، رگلاژ، ارتقای رنگ و در نهایت دوام و استحکام سازی بدنه خودروهایی که تولید آن ها همچنان ادامه دارد شامل این طرح خواهد شد که برآورد می شود آثار پیاده سازی این اقدام در محصولات در نیمه دوم سال مشخص شود.

وی در ادامه 199 پروژه باقی مانده را پروژه های زمان دار و بلند مدتی از جنس برنامه های زیرساختی و سیستمی دانست و خاطر نشان کرد: در این پروژه ها ضمن ارتقای سیستم های کیفی، بیشترین برنامه در زمینه تامین و طراحی خواهد بود و محصولات نیز براساس شاخص های اندازه گیری ادیت می شوند.

معاون کیفیت گروه صنعتی ایران‌خودرو در ادامه با توجه به طرح رفع ایرادات خودرو تارا با منشاء موتور و گیربکس از ابتدای تیرماه اظهار داشت: خودروهای تارا دستی و اتوماتی که از این زمان تحویل مشتریان شده، تا شش ماه و یا پیمایش 10 هزار کیلومتر ضمانت می‌شود و چنانچه خودروهای مشمول این طرح به واسطه ایرادات احتمالی کیفی در سامانه موتور و گیربکس در محدوده زمانی و پیمایشی اعلام شده به شبکه خدمات پس از فروش مراجعه کنند، از بسته‌های جبرانی ویژه بهره مند خواهند شد.

برفروشان همچنین در خصوص بسته های جبرانی در این طرح افزود: در صورت بروز هرگونه مشکل، همکاران ما در نمایندگی‌های کل کشور در کمتر از 48 ساعت به رفع عیب خواهند پرداخت و ضمن ارائه خدمات و تعمیرات سریع و بدون نیاز به اخذ نوبت پذیرش، در صورت لزوم خودروی جایگزین نیز به آنها ارائه خواهد شد.

 

برفروشان



وی با اشاره به اینکه اجرای طرح جهش کیفیت ایران خودرو در حوزه محصول و خدمات نشانگر تحولات عمده در حوزه کیفیت در ماه‌های اخیر است، خاطرنشان کرد: گروه صنعتی ایران خودرو عزم خود را جزم کرده تا در طول اجرای این طرح، با دریافت بازخورد نقاط قابل بهبود از مشتریان محترم، بتواند بیش‌ترین بهره‌وری را ایجاد کرده و با ارایه محصول با کیفیت، رضایتمندی حداکثری و پایدار مشتریان محترم را کسب کند.

معاون کیفیت ایران خودرو در ادامه و در پاسخ به خبرنگار پرشین خودرو در خصوص یکنواختی در کیفیت قطعات در زنجیره تامین گفت: در خطوط تولید ایران خودرو از تکنولوژی و تجهیزاتی استفاده شده است که اگر ایرادی در محصولات ایجاد می شود در کارخانه رفع و به مشتریان منتقل نشود.

برفروشان افزود: در سال جاری با توجه به قطعاتی که بیشتر مشکلات را برای محصولات ایران خودرو به همراه داشتند بر اساس گرید بندی آنها بازرسان ویژه ای مستقر شدند گر چه بخشی از مشکلات قطعات به تولیدات قدیمی و خطوط تولید سازندگان باز می گردد اما بازرسان در خطوط تولید واحدهای قطعه سازی مستقر می شوند تا نقاط بهبود کشف شوند.

وی در پایان به منظور یکنواختی در کیفیت و تولید از شناسایی و حذف سازندگان گرید C از زنجیره تامین ایران خودرو خبر داد و گفت: در مهلت زمانی که تعیین شده است با شناسایی سازندگان گرید C قرار است دیگر هیچ قطعه ای را به جز از سازندگان گرید A و B دریافت نکنیم بنابراین سازندگان گرید C یا ارتقاء به گرید A و B خواهند یافت و یا از زنجیره تامین حذف خواهند شد.

در ادامه این نشست بابک سلاجقه، مدیرعامل ایساکو نیز با توجه به بازرسی هفتگی از نمایندگی ها با هدف بهبود خدمات رسانی به مشتریان گفت : در حال حاضر سطح آموزش و ایجاد زیرساخت لازم در نمایندگی های کل کشور در حال انجام بوده و فیلم های آموزشی به صورت شبانه روزی از باب گفتار تخصصی و ارایه خدمات در حال انجام و توزیع در سطح شبکه است .

وی در همین راستا به تامین به موقع قطعات در شبکه خدمات پس از فروش ایران خودرو در راستای طرح ارتقای کیفی پرداخت و اظهار داشت : از زمان انجام پروژه های تعریفی، به طور کاملا محسوسی رضایت مردم در خصوص توقف خودرو در نمایندگی ها بهبود یافته و این در حالیست که در طرح جدید ارتقای کیفیت موتور و گیربکس تارا که متعلق به تاراهای تولید اول تیرماه به بعد است، اگر خودرویی وارد نمایندگی شود، کمتر از ۴۸ ساعت و بدون اخذ نوبت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

هدف گذاری ایساکو برای ارتقای رضایتمندی مشتریان در سال 1401

مدیرعامل ایساکو در ادامه به سیستم فلوآپ و پیگیری مشتریان در ایساكو اشاره کرد و گفت: سیستم ارائه خدمات از لحظه ورود قابل پیگیری است و سابقه خودروها در نمایندگی ها كاملا روشن است و حتی بعد از پایان تعمیرات و خروج خودرو نیز مشتریان پیگیری می شوند تا كیفیت خدماتی كه دریافت كرده اند ارزیابی شود. این موضوع به صورت هفتگی در 11 دفتر منطقه ای توسط 378 نفر پایش می شود.

 

سلاجقه



سلاجقه افزود: هم اکنون ایران خودرو دارای 650 نمایندگی خدمات پس از فروش در سراسر کشور است که ظرفیت پذیرش روزانه آنها 16 هزار خودرو است و در حال حاضر روزانه 14 هزار خودرو پذیرش می شود.

وی در ادامه در خصوص پیش بینی تاثیر طرح ارتقاء و تحول کیفیت در زنجیره ارزش تولید خودرو بر رشد شاخص رضایتمندی مشتریان از شبکه خدمات در سال جاری به خبرنگار پرشین خودرو گفت: هدف گذاری ما در دستیابی به شاخص رضایتمندی مشتریان در سال جاری عدد 810 است و انتظار می رود با اجرای طرح ارتقای کیفی به این عدد در شاخص رضایت مشتریان در حوزه خدمات در سال 1401 دست یابیم .
 

کد خبر 138416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha