بهینه سازی سبد محصولات ایران خودرو در جای خالی سمند و پژو 405

خروج خودروهای سمند و پژو 405 از خطوط تولید ایران خودرو فرصتی برای جایگزینی محصولات جدید و نوین به جای این دو خودروی قدیمی را در اختیار این شرکت قرار می دهد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، معمولا حذف هر خودرویی از بازار آن هم بدون معرفی یک جایگزین مناسب به خصوص در بازار خودرو ایران می‌تواند مشکلاتی در صنعت و بازار خودرو کشور ایجاد کند اما از آن‌جا که ما و صنعت خودرویمان مرد روزهای سخت و تبدیل تحریم‌ و تهدید به فرصت هستیم این حذف اجباری نیز بیش از زیان، منفعت به همراه خواهد داشت.

قیمت گذاری دستوری و فشار و ضرری که از این موضوع به خودروسازان تحمیل می‌شود یک واقعیت کتمان ناپذیر است که حدف سمند و پژو 405 حداقل می‌تواند بخشی از این فشار را بکاهد.

نکته امیدبخش دیگر در خصوص حذف پژو 405 و سمند از خطوط تولید ایران خودرو مهیا شدن فضا و شرایط برای تولید محصولی همچون سورن است که حتی می‌تواند تقاضای بازار را نیز به دلیل نبود 405 و سمند افزایش دهد.

هر چند بهتر بود که پیش از حدف این دو خودرو از خطوط تولید با تعیین یک زمان بندی مناسب نسبت به معرفی جایگزین آن اقدام شود اما ضرورت حذف این خودروها از چرخه تولید براساس تصمیم نهادهای حاکمیتی فرصت زیادی برای معرفی جایگزین به دست نداده است.

به هر حال "عدو شود سبب خیر ..." مثلی است که اینجا مصداق پیدا می‌کند.

پر واضح است این اقدام علاوه بر حذف خودروهای قدیمی و با کیفیت پایین از سبد محصولات ایران‌ خودرو، به این شرکت فرصتی خواهد داد تا طرفیت تولید سدان تارا را به عنوان محصولی به روز در ایران افزایش دهد.

حذف دو خودروی قدیمی از بازار و جایگزینی محصولات جدید هر چند اگر در یک رده قیمتی نباشد اتفاقی مثبت است که ترکیب سبد محصولات ایران خودرو را بهینه خواهد ساخت.

از سوی دیگر و براساس وعده تولید 18 ماهه کراس اوور ری‌را از سوی مدیرعامل ایران خودرو می‌توانیم امیدوار باشیم تا سبد محصولات ایران خودرو نسبت به سال‌های قبل مدرن‌تر شود و بعد از سال‌ها مشتریان بتوانند یک خودروی ایرانی با طیف مناسبی از امکانات مدرن در اختیار داشته باشند.


یادداشت از فرشید آصفی

کد خبر 138557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha