وصول 18600 میلیارد ریال مالیات از نقل و انتقال خودرو

پس از راه اندازی سامانه مالیات نقل و انتقال خودرو، طی چهار ماهه امسال، حدود 18 هزار و 600 میلیارد ریال مالیات از نقل و انتقالات خودرو در کشور وصول شده است.

به گزارش پرشین خودرو، داود منظور رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، با اعلام این خبر اظهار داشت: وصولی مالیات نقل و انتقال خودرو در چهار ماهه اول امسال نسبت به چهارماهه سال گذشته، 69 درصد رشد داشته است.

وی با توجه به اینکه وصولی مالیات نقل و انتقال خودرو در سال 1400 حدود 16 هزار میلیارد ریال بوده است، اظهار داشت: راه اندازی سامانه مالیات نقل و انتقال خودرو با توجه به اینکه تغییر چندانی در وضعیت بازار نقل و انتقال خودرو صورت نگرفته، به میزان قابل توجهی در کاهش فرار‌های مالیاتی در این بخش موثر بوده است.

منظور با بیان اینکه هم اکنون پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو پیش از انجام فرآیند تعویض پلاک انجام می‌شود، افزود: مالیات نقل و انتقال خودرو از هفتم فروردین سال جاری به صورت آنلاین دریافت می‌شود و بر همین اساس یک درصد از ارزش خودرو‌های داخلی و دو درصد خودرو‌های وارداتی تحت عنوان مالیات دریافت می‌شود و افرادی که می‌خواهند برای تعویض پلاک نوبت بگیرند، باید به سامانه نوبت‌دهی مراجعه کنند.

وی با تاکید بر اینکه سامانه مالیات بر نقل و انتقال خودرو در اجرای ماده 30 قانون مالیات بر ارزش افزوده صورت گرفته است، گفت: شهروندان محترم می‌توانند به صورت هوشمند و بدون مراجعه به بانک‌ها به صورت آنلاین مالیات نقل و انتقال خودرو را از طریق سامانه‌های my.tax.gov.ir یا cartransfer.tax.gov.ir پرداخت کنند.

منظور در پایان یادآور شد: امکان استعلام بدهی مالیات نقل و انتقال خودرو و پرداخت آن قبل از دریافت نوبت نقل و انتقال، با مراجعه به سامانه مالیات بر نقل و انتقال خودرو (cartransfer.tax.gov.ir) امکان پذیر است.

کد خبر 138674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha