قطعه سنسور اکسیژن، وارداتی و کمبود آن سراسری است

مدیرعامل شرکت سایپایدک گفت: سنسور اکسیژن خودرو کوییک، قطعه کاملا وارداتی است و ما با کمبود این قطعه در کل کشور رو به رو هستیم.

به گزارش پرشین خودرو، سید محمدرضا موسوی، با اعلام این خبر اظهار داشت: تمام ایرادات خودروهای تولیدی گروه خودروسازی سایپا، گردآوردی و در جلسات هفتگی با حضور معاونت کیفیت سایپا بررسی می شود.

وی در خصوص تامین قطعه برای خودروهای مشتریان در نمایندگی های گروه خودروسازی سایپا متذکر شد: ما ملزم به ارائه خدمات هستیم و نباید در این رابطه کوتاهی انجام شود، به همین دلیل بحث امداد ویژه نیز تعریف شده تا قطعه در اسرع وقت به دست مصرف کننده برسد. البته برخی از قطعات خودرو مانند صندلی شامل گارانتی نیست و مردم به دلیل عدم آگهی از این موضوع پیگیر تعویض قطعات در دوره گارانتی هستند.

به گفته مدیرعامل سایپایدک، البته مهم است که آیا کارشناس نمایندگی تعویض قطعه را تأیید کرده است یا خیر! تأیید گارانتی و داخلی و وارداتی بودن قطعه نیز مهم است.

موسوی اضافه کرد: در حال حاضر تا حد توان اقدامات لازم را انجام می دهیم تا مشتریان در بخش خدمات پس از فروش دچار مشکل نشوند. در خودروی شاهین 16 هزار محصول تولید شده که تعداد مراجعه آنها به نمایندگی‌ها بسیار اندک است.

همچنین مهدی روزبهانی قائم مقام مدیرعامل سایپایدک، با اشاره به اینکه کوییک بیشترین میزان گارانتی را دارد، گفت: عمده ایرادات این خودرو قبل از گارانتی، بحث باز و بسته شدن درب است که در اسرع وقت این موضوع برطرف می شود. ما آمار قطعات تعویضی را داریم و اینکه خودرویی چند ماه معطل یک قطعه در نمایندگی بماند را بعید می دانم.

وی در پاسخ به اینکه شما می‌فرمایید ما مدام در حال بررسی عیوب خودروها و اعلام ایرادات آنها به واحد تولید هستیم اما چرا هنوز مردم با این خودرو مشکل داشته و حتی کیفیت هم نه تنها بهتر نشده بلکه هر روز ایرادات جدیدتری هم ایجاد می شود؟ افزود: ما یک آمار درصد حرکت خودرو در جاده ها نسبت به خرابی محصول و قطعه داریم. البته همه خودروسازان یک نرخ شکست قطعه نیز دارند در خصوص کوییک آمارها درصد معقول را نشان می‌دهد. در برخی از موارد رفع ایرادات خودرو با تعویض یک قطعه درست نمی شود به نحوی که شاید خودرو خطای سنسور اکسیژن بدهد اما ایراد از سیم‌کشی خودرو باشد.

روزبهانی تصریح کرد: در این شرایط در اولین گام تصمیم به تعویض قطعه نمی گیریم. برای بررسی بیشتر و رفع عیوب خودرو داغی قطعات را ارزیابی می کنیم تا ضمن جلوگیری از بروز مشکلات در خط تولید؛ اگر ایراد از کیفیت قطعات است اصلاحات لازم انجام شود. ما حتی در صورت مشاهده خطاهای زیاد فراخوان می دهیم به عنوان نمونه در مورد شاهین 10 بار فراخوان دادیم.


منبع: تسنیم

کد خبر 138678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha