چگونه بیمه بدنه را ارزان‌تر از کارت طلایی خودرو خریداری کنیم؟

چنانچه شما قصد خرید بیمه بدنه را دارید و به نظرتان قیمت آن زیاد است، فقط کافی است تا موارد نوشته شده را رعایت کنید تا حق بیمه کمتری نسبت به بقیه بپردازید.

به گزارش پرشین خودرو، بسیاری از مردم زمان انتخاب از بین کارت طلایی و بیمه بدنه دچار تردید می‌شوند و نمی‌دانند باید کدام یک از این دو را انتخاب کنند.هر کدام از این کارت‌ها خدمات متفاوتی را ارائه می‌دهند، بنابراین برای این که بدانیم کارت طلایی خودرو بهتر است یا بیمه بدنه، ابتدا باید با مفاهیم این دو عبارت آشنا شویم.امکان خریدن بیمه بدنه ارزان‌تر از بقیه وجود دارد. این شعار تبلیغاتی نیست؛ بلکه واقعیت است. عملی که البته با همکاری خود شما به دست می‌آید. البته شاید به خود بگویید که بیمه بدنه دیگر اختیاری است و اصلاً چرا باید به خرید آن فکر کرد. اگر شما هزینه خرید خودروهای امروزی را در کنار قطعات آن بگذارید، متوجه ارزش آن خواهید شد. البته بعید هم نیست که در آینده این بیمه‌نامه اجباری شود. به هر حال، اگر شما قصد خرید بیمه بدنه را دارید و به نظرتان قیمت آن زیاد است، فقط کافی است تا موارد نوشته شده را رعایت کنید تا حق بیمه کمتری نسبت به بقیه بپردازید. در ادامه همراه ما باشید.

 

بیمه بدنه چیست؟

کارت طلایی خودرو عبارت است از خدماتی که شرکت ایران خودرو به خودروهای صفر خود ارائه می‌دهد. این کارت در طرح‌های مختلف تک تا چهار ستاره است که هر یک از این ستاره‌ها خدمات خاصی را شامل می‌شوند. به دلایل زیر ، رانندگان بیشتر خرید بیمه بدنه را ترجیح میدهند:

 - امکان انتقال بیمه بدنه از خورویی به خودروی دیگر و از شخصی به شخص دیگر.

- افراد دارنده بیمه بدنه می‌توانند تخفیفات بیمه بدنه را تا چند سال برای خود نگه دارند و آن را از یک شرکت بیمه به شرکت دیگری انتقال دهند. این افراد حتی می‌توانند تخفیفات خود را از خودرویی به خودروی دیگر منتقل کنند.

- قیمت بیمه بدنه نسبت به کارت طلایی کمتر است. در بالا هم نوشتیم که بیمه بدنه اختیاری است. اگر این بیمه نداشته باشید، هیچ جریمه‌ای طرف پلیس برای شما در نظر گرفته نخواهد شد. این بیمه خسارات وارد شده به خودرو ناشی از تصادفات و سرقت را پوشش می‌دهد. در تصادف، اگر مقصر باشید با استفاده از بیمه بدنه فقط می‌توانید خسارات وارد به اشخاص ثالث را پوشش دهید. در اینجا بیمه بدنه به شما کمک خواهد کرد.

 

پوشش‌های بیمه بدنه

پوشش‌های بیمه بدنه به دو دسته اصلی و اضافه تقسیم می‌شوند. موارد دسته اصلی در تمامی بیمه‌نامه‌ها وجود دارند. موارد اضافی بنا بر درخواست بیمه‌گزار و با پرداخت حق بیمه بیشتر اضافه خواهد شد.

پوشش‌های اصلی شامل موارد زیر هستند:

- سرقت کلی خودرو

- خسارات ناشی از تصادف

- شکست شیشه ناشی از تصادف

- خسارات ناشی از انتقال خودرو به پارکینگ

- خسارات ناشی از آتش سوزی، انفجار و صاعقه

- خسارات وارد به لاستیک و باتری تا 50%

 

آتش سوزی از پوشش های اصلی بیمه بدنه است

 

پوشش‌های اضافی شامل موارد زیر هستند:

- سرقت درجا

- نوسانات قیمت

- هزینه ایاب و ذهاب

- کشیدن شدن میخ روی بدنه

- پوشش‌های مربوط به حذف استهلاک

- پاشیده شدن اسید روی بدنه

- خسارات ناشی از کاهش ارزش خودرو

- حذف فرانشیز

- ترانزیت

 

البته بعضی خسارات تحت هیچ شرایطی در بیمه بدنه پوشش داده نمی‌شوند.

- خسارات ناشی از جنگ و شورش

- خسارات ناشی از حمل بار غیرمجاز برای خودرو  (جز خودروهای تعریف‌شده برای باربری خاص)

- خسارات ناشی از شرکت در مسابقات اتومبیل‌رانی

- خسارات ناشی از انفجار هسته‌ای

- خسارات وارد شده عمدی خسارات وارد شده در هنگام فرار از دست پلیس

- خسارات ناشی از رانندگی در حالت مستی یا مصرف مواد مخدر

- خسارات ناشی از بکسل کردن ماشین غیره

- آسیب‌های ناشی از استفاده از وسایل الکترونیکی غیرمجاز

 

قیمت بیمه بدنه

قیمت بیمه بدنه بر اساس عوامل مختلفی تعیین می‌شود؛ اما مسئله‌ای که باعث می‌شود تا بیمه‌گزار هزینه کمتری را بپردازد، تخفیف‌های آن است. در ادامه عوامل مؤثر بر قیمت بیمه بدنه  را به طور کامل نوشته‌ایم.

 

سال ساخت خودرو

هرچه خودرو قدیمی‌تر باشد، مسلماً باید حق بیمه اضافه‌تری پرداخت کرد. البته شرکت‌ها در این خصوص سیاست مختلفی دارند. به این صورت که بعضی از آن‌ها خودروهای خیلی قدیمی را پوشش نمی‌دهند. اگر پوشش هم دهند، تخفیفی برای او در نظر نخواهند گرفت. پس اگر خودروی‌تان جدید است؛ به امید بیمه بدنه ارزان‌تر نباشید.

 

تخفیف عدم دریافت خسارت

بهترین راه برای کاهش هزینه خرید بیمه بدنه، تخفیف عدم دریافت خسارت است. اگر در طول سال بیمه‌نامه خود رانندگی ایمنی داشته باشید و هیچ خسارتی دریافت نکنید، مشمول دریافت تخفیف خواهید شد. تخفیف بیمه بدنه نسبت به شخص ثالث کمتر است. برای سال‌های اول، دوم، سوم و چهارم به ترتیب 25، 35، 45 و 60 درصد است. این نکته را در نظر داشته باشید که با یک بار استفاده از بیمه بدنه، تمامی تخفیف‌های آن صفر خواهد شد. پس در  رانندگی خود خیلی مراقب باشید.

 

تخفیف خرید نقدی

اگر مبلغ کل بیمه را یکجا و به صورت نقدی بپردازید، مشمول دریافت تخفیف خرید نقدی خواهید شد. درصد این تخفیف حدوداً برابر با 10% است. بعضی شرکت‌ها از جمله ایران، پاسارگاد، دانا و البرز چنین تخفیفی را برای خریداران بیمه خود در نظر گرفته‌اند.

 

تخفیف خودروی صفر

برای خودروهایی که به تازگی از کارخانه ترخیص شده‌اند، تخفیف حداکثر 30 درصدی در نظر گرفته می‌شود. اصولاً مالکان خودروهای جدید تا سه ماه فرصت دارند تا برای خودروی خود بیمه بدنه خریداری کنند؛ البته اگر بخواهند که از این تخفیف استفاده کنند؛ اما بعضی شرکت‌ها استراتژی متفاوتی دارند. به عبارتی برای در نظر گرفتن تخفیف خودروی صفر، فقط سه ماه مهم نیست؛ شاید موارد دیگری هم باشد که شامل موارد زیر است:

- مقدار کیلومتر

- مدت زمان گذشته از پلاک خودرو

- مدت زمان گذشته از شماره گذاری

- زمان تولید خودرو

 

برای همین بهتر است که در ابتدا بیمه بدنه شرکت‌های مختلف را استعلام بگیرید و هر یک شرایط مناسب‌تری را داشت، می‌توانید انتخاب کنید.

 

از تخفیفات بیمه بدنه داشتن خودروی صفر است

 

تخفیف بر اساس بیمه شخص ثالث

بعضی شرکت‌ها، اگر بیمه بدنه را هم از خودشان خریداری کنید، تخفیفی در نظر خواهند گرفت. میزان درصد تخفیف در هر شرکتی متفاوت است. به هر حال، ارزش دارد که شرکت بیمه شخص ثالث و بدنه خودروی‌تان یکسان باشد.

دیگر مواردی که باعث کاهش قیمت بیمه بدنه وارد می‌شوند، شامل موارد زیر هستند:

- هرچه ارزش خودرو بیشتر باشد، قیمت بیمه بدنه هم زیادتر خواهد بود. اگر خودروی‌تان داخلی و معمولی است، پس ارزش کمتری دارد و لازم است تا قیمت کمتری را بپردازید.

- بعضی شرکت‌ها برای کارمندان خود بیمه بدنه به صورت گروهی خریداری می‌کنند که به این صورت می‌توان از تخفیف گروهی استفاده کرد.

 

خرید بیمه بدنه

در نظر گرفتن همه این‌ها سخت است؛ اما خیلی راحت می‌توانید با استفاده از سامانه بیمه دات کام و وارد کردن تمامی اطلاعات مورد، قیمت بیمه بدنه را مشاهده کنید. این قیمت بعد از در نظر گرفتن و کسر تمامی موارد حساب می‌شود. همچنین می‌توانید از تخفیف‌های مربوط به زمان‌های هم بهره‌مند شوید. فقط کافی است تا اطلاعات مورد نیاز خود را وارد کنید.  بعد از پرداخت بیمه نامه شما صادر خواهد شد./

 

کد خبر 138712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha