نگاهی به عدم استقبال مردمی از تحول ادعایی در یک نمایشگاه

عدم استقبال مردمی در نمایشگاهی با عنوان تحول صنعت خودرو یکبار دیگر نشان داد که تحول چیزی نیست که با فعالیت رسانه‌ای بشود به خورد مردم داد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، محل برگزاری نمایشگاه بین المللی تهران از روز پنجشنبه سوم شهریورماه جاری میزبان نمایشگاهی تحت عنوان تحول در صنعت خودرو است.

این نمایشگاه که با هدف نمایش تحول ایجاد شده در صنعت خودرو بر خودروسازان داخلی تحمیل شده است بیشتر نمایشی از آرزوهای دولتی برای صنعت خودرو است. آرزوهایی که تلاش شده با وصله پینه کردن قطعات باقی مانده از همکاری‌های پیشین با شرکای خارجی، دستاوردی برای وزارت صنعت و شخص وزیر بسازد.

عدم استقبال مردمی از این نمایشگاه خود گواهی بر این موضوع است که دیگر نمی‌توان هر اتفاقی را با فعالیت رسانه‌ای در پوشش‌های خوش آب و رنگ به خورد مردم داد.

به لطف وجود رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مردم از هر زمان دیگری آگاه‌تر شده‌اند و تا چیزی را لمس نکنند آن را قبول نخواهند کرد همین آگاهی نیز موجب شد تا استقبال مردمی را در نمایشگاه تحول صنعت خودرو نبینیم.

به طور قطع می‌توان گفت در نمایشگاه تحول صنعت خودرو در بیشتر اوقات تعداد خبرنگاران و نیروهای خودروسازان از بازدیدکنندگان عادی بیشتر بوده است که شکستی برای وزارت صنعت، معدن و تجارت محسوب می‌شود.

البته این نمایشگاه نیز بر اساس مثل معروف اگر برای ما آب نداشته باشد قطعا برای برخی نان دارد! فواید و دستاوردهایی برای افراد خاص خواهد داشت که با هزینه خودروسازان حاصل می‌شود اما واقعیت این است که تحول صنعت خودرو را عموم مردم جامعه نمی‌پذیرند.

نگاهی به خلوت بودن نمایشگاه تحول صنعت خودرو با هزینه‌ای بالغ بر بیش از 30 میلیارد تومان نیز مهر تاییدی بر اشتباه متولیان امر در برگزاری و اجبار خودروسازان به حضور در نمایشگاه بوده است.


یادداشت: فرشید آصفی

کد خبر 138856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha