قیمت گذاری دستوری و واگذاری سهام خودروسازان، 2 چالش بازار سرمایه

در نامه رئیس سازمان بورس به معاون اول رئیس جمهوری، «قیمت گذاری دستوری خودرو»، و «واگذاری سهام خودروسازان» جز هشت چالش عمده بازار سرمایه اعلام شد.

به گزارش پرشین خودرو، مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در نامه‌ای رسمی خطاب به محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور، به واکاوی شرایط کنونی بازار سرمایه در ایران پرداخته است.

در متن نامه ارسالی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار به معاون اول رئیس جمهور، چالش‌ها و عوامل نگرانی در بازار سهام در شرایط فعلی در هشت محور ارائه شده است.

در این نامه از مهمترین چالش‌ها و عوامل ایجادکننده نگرانی‌های بازار سهام در محورهای هشت‌ گانه شامل «روند افزایشی نرخ سود بانکی و تاثیر آن بر خروج نقدینگی از بازار»، «کاهش حاشیه سود شرکت‌های ناشی از افزایش نرخ خوراک و حامل‌های انرژی»، «قیمت‌گذاری دستوری محصولات صنایع از قبیل خودرو، شوینده، لاستیک و ...»، «انجام معاملات شرکت پالایش و پخش در بورس انرژی»، «نوسان در نرخ ارز و تاثیر آن در افزایش نااطمینانی‌های صنایع برای توسعه فعالیت»، «واگذاری سهام در شرکت‌های خودروسازی»، «اتخاذ تصمیمات برای شرکت‌های صادرات محور بدون در نظرگرفتن منافع کلان اقتصادی» و «قطعی برق در تابستان و گاز در زمستان و آثار منفی آن بر تولیدو بهای تمام شده» نام برده، شده است.

در پایان این نامه هفت صفحه‌ای، پیشنهادهایی برای مدیریت نااطمینانی‌ها در بازار سهام نیز در شش محور با عنوان «تثبیت نرخ سود بین بانکی در کانال از پیش تعیین شده»، «حذف نرخ‌ هاب اروپایی از فرمول قیمت‌گذاری نرخ خوراک و سوخت گاز»، «حذف قیمت‌گذاری دستوری»، «شفاف شدن روابط مالی فیما بین دولت و بنگاه‌های اقتصادی»، «تعیین تکلیف واگذاری سهام خودروسازان» و «واریز مابقی تعهدات صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار» ارائه شده است.

کد خبر 139155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha