تدوین سند میان مدت در حوزه سیاست گذاری در خودروسازی

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: قبل از واگذاری ایران خودرو و سایپا باید یک سند میان مدت در حوزه سیاست گذاری در خودروسازی تدوین کنیم تا بخش خصوصی برای سرمایه گذاری اطمینان بیشتری پیدا کند و یک انضباطی بین دولت و بخش خصوصی ایجاد شود.

به گزارش پرشین خودرو، احسان خاندوزی، با بیان این مطلب اظهار داشت: بعنوان یک پیش نیاز باید یک تعیین تکلیف پنج تا ۱۰ ساله در صنعت خودروسازی داشته باشیم تا صنعت بتواند برای افق ۱۰ ساله برنامه ریزی کند.

وی که در نشست صاحب نظران دانشگاه صنعتی شریف با فعالان صنعت خودروسازی در خصوص واگذاری ایران خودرو و سایپا سخن می گفت، با بیان اینکه باید دید چرا صنعت خودرو کشور ما در وضعیت زیان و بهره وری پایین قرار گرفته است، ادامه داد: مهم‌ترین علت این موضوع، سیاست گذاری‌ها و مداخلات غیر بهینه دولت در این صنعت است و برای اصلاح باید نخست مداخلات بهینه را جایگزین کنیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: صرف واگذاری سهام دولت به بخش خصوصی، شاید تأثیر چندانی در بهبود وضعیت این صنعت نداشته باشد و دوباره عوامل بیرونی اثرگذار باشند و فقط این بار مسائل به نام سهام دار غیردولتی تمام می‌شود. البته واگذاری حتماً مداخلات مدیریتی را بهبود می‌بخشد و هر چقدر که مجرای مداخلات دولتی در مدیریت خودورسازی کمتر باشد مسلماً پیامد‌های منفی کاهش خواهد یافت.

کد خبر 139524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha