یکشنبه آینده، موضوع گواهی اسقاط خودرو‌های فرسوده در مجلس تعیین تکلیف می شود

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع تسریع روند گواهی اسقاط خودرو‌های فرسوده و نوسازی ناوگان حمل و نقل در دستور کار روز یکشنبه هفته آینده مجلس قرار دارد و به سرعت تعیین تکلیف خواهد شد.

به گزارش پرشین خودرو، عبدالرضا مصری، با اعلام این خبر اظهار داشت: در زمینه تسریع گواهی اسقاط خودرو‌های فرسوده و نوسازی ناوگان حمل و نقل اختیار کامل با آیین‌نامه است ضمن اینکه در ماده ۱۵۳ آیین‌نامه داخلی مجلس آمده است که اگر نمایندگان موافق و مخالف صحبت کردند و یا موضوعی جهت رفع ابهام نیاز به رأی‌گیری نداشت، می‌تواند توسط رئیس جلسه به کمیسیون اصلی ارجاع داده شود.

وی یادآور شد: هم اکنون بیشتر نمایندگان دغدغه کامیون‌داران را دارند ضمن اینکه مجلس هیچ قصوری نداشته و قانون هم در این زمینه موجود بوده، اما خلاف قانون عمل شده است بنابراین به دنبال این هستیم که در جلسه روز یکشنبه تکلیف این موضوع روشن شود و بدون نیاز به طی مراحل تصویب و تأیید در مجلس و شورای نگهبان کاری که قرار است دو ماه زمان ببرد در دو روز به نتیجه برسد به همین دلیل در اولویت دستور کار یکشنبه قرار می‌گیرد.

بنابر این گزارش، روزانه به دلیل فرسودگی ناوگان حمل و نقل وهم بار مسافر 100 میلیون لیتر بنزین و 95 میلیون لیتر گازوئیل مصرف می‌شود که با نوسازی این ناوگان حداقل می‌توانیم آن را به 30 درصد کاهش دهیم.

در خال حاضر 20 هزار راننده و 400 هزار خودرو فرسوده به دلیل تعلل در خصوص گواهی اسقاط خودرو‌های فرسوده معطل مانده‌اند.

کد خبر 139611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha