علائم خرابی «رام» یا «تیرکمان» و روش محافظت از این قطعه کاربردی خودرو

رام موتور یا به قول برخی از تعمیرکاران خودرو، تیرکمان یک قطعه اصلی در جلوبندی خودرو است که نقش مهمی در راحتی و فرمان پذیری خودرو ایفا می‌کند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، احتمالا شما هم تا به حال اسم رام خودرو را شنیده باشید اما کمتر پیش می‌آید که نیاز به تعویض آن را در خودرو احساس کرده باشید مگر در زمان تصادفات یا برخورد با موانع سنگین.

رام یک شاسی برای قرارگیری اجزا و قطعات جلوبندی برای اتصال به شاسی خودرو است. جلوبندی خودرو شامل قطعات به هم پیوسته‌ای است که وظیفه حرکت نرم خودرو، فرمان پذیری، کاهش لرزش خودرو و ... را بر عهده دارد و همگی در کنار هم روی رام یا به قولی تیرکمان موتور قرار می‌گیرد.

 

رام موتور



این قطعه وظیفه اتصال قسمت چپ و راست خودرو را دارد و مانع از آسیب دیدن قطعات جلوبندی خودرو می شود.

یکی از وظایف اصلی و مهم‌ترین کاربرد رام موتور این است که زمان گذر از یک مانع با سرعت زیاد مانع وارد شدن آسیب به خودرو می شود همچنین رام از شکستن کارتل و گیربکس در برخورد با اجسام سخت جلوگیری می‌کند.

لرزش فرمان، صداهای داخلی از جلوی ماشین و منحرف شدن ناگهانی کوتاه در حین رانندگی برخی از علائم خرابی رام موتور است.

 

رام موتور



مکان قرارگیری رام به صورتی است که در معرض گل و لای و آب قرار می گیرد و در جاده های ناهموار و پر از موانع در معرض آسیب قرار می گیرد.

در مسیر های ناهموار گاها ممکن است قسمت زیرین خودرو با برآمدگی‌های جاده برخورد داشته باشد. در این حالت یکی از قطعاتی که ممکن است دچار آسیب شود،‌ رام موتور است.

مهمترین راه برای حفظ رام موتور استفاده از سینی موتور است که نقش محافظ و ضربه گیر در زمان برخورد با ناهمواری‌های زمین را بر عهده دارد و از آسیب دیدن رام و جلوبندی جلوگیری می‌کند.
 

کد خبر 139761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha