چگونه در سفر به استانبول خودرو اجاره کنیم؟

چگونه می‌توان با هزینه‌ای ارزان در ترکیه رفت و آمد کرد؟ برای اطلاع از همه چیز در مورد اجاره خودرو در ترکیه و استانبول به همراه هزینه آن با ما همراه شوید.

به گزارش پرشین خودرو، از آنجایی که قیمت بنزین در ترکیه گران است، تعجبی ندارد که کرایه تاکسی‌ها نیز زیاد باشد. حال چگونه می‌توان با هزینه‌ای معقول در ترکیه رفت و آمد کرد و سفری رضایت‌بخش داشت؟ برخی از افراد تهیه استانبول کارت را پیشنهاد می‌کنند که کرایه وسایل حمل و نقلی عمومی را کاهش می‌دهد. با این وجود برای رفتن به تمامی نقاط ترکیه به ویژه شهرهای توریستی آن نمی‌توانید از اتوبوس یا تراموا استفاده کنید. مخصوصا اگر بار اولتان باشد که تور ارزان استانبول قاصدک 24 را تهیه می‌کنید و به ترکیه می‌آیید. شما حتی با زمان آمدن اتوبوس و ایستگاه‌های موردنظر آشنا نیستید. همانطور که می‌بینید اجاره خودرو راه بهتر و آسان‌تری‌ست؛ اما این کار چه هزینه‌ای دربرخواهد داشت؟ با ما همراه شوید تا با همه چیز در مورد اجاره خودرو در ترکیه و استانبول آشنا شویم.

 

اجاره اتومبیل در ترکیه

 

اجاره ماشین در شهر استانبول به صرفه است؟

ترکیه یکی از توریستی‌ترین کشورهای جهان و یکی از محبوب‌ترین مقاصد سفر برای ایرانیان شناخته می‌شود. همانطور که می‌دانید اغلب افراد در سفر به ترکیه، استانبول، پایتخت این کشور را مقصد خود قرار می‌دهند؛ چرا که این شهر مملو از جاذبه‌های گردشگری، مراکز خرید، سواحل رویایی و رستوران‌های بی‌نظیر است. در این سفر پس از خرید تور، یکی از مهمترین بخش‌ها که مورد توجه مسافران است؛ به اجاره خودرو در این شهر مربوط می‌شود. علت این موضوع نیز به گران‌بودن کرایه‌های تاکسی برمی‌گردد که هزینه‌ی بالایی را شامل می‌شود. در مقابل، رنت ماشین در ترکیه نیز به آسانی امکان‌پذیر نبوده و می‌بایست پس از تهیه کارت اعتباری ترکیه، شرکت‌های معتبر رنت را در این کشور بررسی کنید. پس در به پاسخ به این سوال باید بگوییم بله! اجاره ماشین به صرفه بوده و به همین دلیل قاصدک24 خدماتی را برای اجاره ماشین در شهرهای ترکیه ارائه می‌کند که نیاز به هیچ‌کدام از این عوامل نبوده و می‌توانید در کمترین زمان و به آسان‌ترین شکل خودروی موردنظر خود از اپلیکیشن قاصدک24 را اجاره کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر با ما در ادامه‌ی این مطلب همراه شوید

.

شرایط و مدارک لازم برای اجاره خودرو در استانبول

  • مدارک لازم برای اجاره ماشین شامل اصل پاسپورت و اصل گواهینامه ایران و اصل گواهینامه بین المللی با تاریخ معتبر می‌شود.
  • بهترین زمان اجاره خودرو در استانبول و دیگر شهرهای ترکیه، یک تا دو هفته قبل از سفر است. توجه کنید که این بازه زمانی تقریبی بوده و ممکن است دو روز قبل از سفر نیز خودرو برای اجاره موجود باشد.
  • توصیه می‌کنیم تا از تمامی ساعات رزرو شده استفاده کنید؛ چرا که تحویل خودرو زودتر از ساعت مقرر، مشمول هیچ هزینه‌ای نخواهد شد.
  • برای اجاره ماشین لوکس در استانبول می‌توانید از لیست ماشین‌های اجاره‌ای در اپلیکیشن قاصدک24، خودروهای موردنظر خود را مانند renault megane، dacia duster، peugeot 3008 و... اجاره کنید. همچنین می‌توانید از بخش فیلتر، امکانات موردنظر خود را انتخاب کرده و سپس جستجو کنید. تمام ماشین‌هایی که در بازه‌ی زمانی شما قابل کرایه باشند و از خدمات موردنظر برخوردار باشند؛ نمایش داده می‌شوند. برای اجاره می‌بایست حداقل 24 سال داشته باشید.

 

شرایط اجاره خودرو در ترکیه

 

امکان اجاره در کدام شهرها وجود دارد؟

شهر های ترکیه برای اجاره خودرو شامل موارد زیر می‌شوند:

1- استانبول (فرودگاه جدید استانبول و فرودگاه بین المللی صبیحه گوکچن)

2- آنتالیا (فرودگاه آنتالیا و فرودگاه قاضی پاشا)

3- آنکارا (فرودگاه بین المللی اسن بوغا)

4- ازمیر (فرودگاه عدنان مندرس)

5- بودروم (فرودگاه میلاس-بودروم)

6- قیصریه (فرودگاه بین المللی ارکیلت)

7- قونیه

8- ترابزون

9- آدانا (فرودگاه)

 

چگونه در شهرهای ترکیه خودرو اجاره کنیم؟

اجاره خودرو برای جابه‌جایی از فردودگاه به هتل یا جاهای دیدنی این شهر، مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای این کار تنها کافی است تا به بخش اجاره ماشین ترکیه در اپلیکیشن خرید بلیط هواپیما قاصدک24 مراجعه کنید و پس از انتخاب فرودگاه موردنظر، خودروی خود را اجاره کنید. توجه داشته باشید که تمامی روند اجاره به صورت آنلاین انجام می‌پذیرد و برای خرید به هیچ‌گونه کارت اعتباری بین‌المللی نیاز ندارید. در فرودگاه نیز برای تحویل خودرو در ترکیه به دفاتر موردنظر مراجعه می‌کنید که همگی فارسی‌زبان بوده و مشکلی از این بابت نخواهید داشت.

 

کرایه آنلاین خودرو


در زیر مراحل را به صورت دقیق در اپلیکیشن قاصدک 24 مشاهده می‌کنید:

1- ابتدا به بخش اجاره خودرو در ترکیه مراجعه کنید.

2- سپس فرودگاه شهر موردنظر خود را برای دریافت خودرو انتخاب کنید. اگر قصد دارید در فرودگاه دیگری خودرو را تحویل دهید گزینه‌ی تحویل در شعبات سایر شهرها را فعال کنید.

3- بعد از انتخاب مکان، می‌توانید تاریخ و ساعت دقیق دریافت و تحویل خود را انتخاب کنید. با اعمال گزینه جستجو تمامی ماشین‌های موجود نمایش داده خواهند شد.

4- با انتخاب گزینه فیلتر می‌توانید نوع سوخت ماشین، نوع دنده، ظرفیت، تعداد سرنشینان و حداقل سن راننده را انتخاب کنید.

5- با انتخاب گزینه واحد پول نیز هزینه‌ها به واحد موردنظر شما تغییر خواهد کرد.

6- پس از انتخاب ماشین موردنظر، بر گزینه‌ی رزرو خودرو کلیک کنید. با این کار می‌توانید تصاویر بیشتری از ماشین مشاهده کنید و اطلاعات آن را بررسی کنید. در این بخش امکانات و قوانین استفاده از این خودرو آورده شده است. به عنوان مثال با انتخاب گزینه صندلی نوزاد در امکانات بیشتر، هزینه‌ی شما افزایش خواهد یافت.

7- در نهایت مشخصات و آدرس محل سکونت در ایران و محل اقامت خود در ترکیه را وارد می‌کنید و مبلغ اندکی را به عنوان پیش پرداخت واریز می‌نمایید. واچر و کدهای رهگیری موردنیاز برای شما ارسال خواهد شد. توجه نمایید از آنجایی که ویرایش اطلاعات تنها یک بار مجاز بوده و پس از آن مشمول هزینه اضافی می‌شود، در وارد کردن اطلاعات صحیح راننده دقت کنید.

 

قوانین اجاره ماشین در ترکیه

در زیر به قوانین اجاره خودرو اشاره می‌کنیم:

- برای دریافت خودرو می‌بایست سر ساعت مقرر شده به دفتر اجاره خودرو در کریدور فرودگاه مراجعه کنید. همچنین در نظر داشته باشید محل تحویل خودرو در ترکیه تنها در فرودگاه صورت خواهد گرفت.

- توصیه می‌کنیم زمانی که برای تحویل دادن خودرو به دفاتر در نظر گرفته‌اید، 4 ساعت قبل از خرید بلیط هواپیما خارجی (https://tinyurl.com/457fu2xm ) باشد.

- هنگام دریافت خودرو باید ۴۰۰۰ لیر (یا معادل آن به یورو و دلار) دپوزیت نقدی به دفتر ترکیه پرداخت کنید. (این مبلغ عینا در روز تحویل دادن خودرو به شما برگشت داده خواهد شد.)

- خودرو را تنها به کارکنان مربوطه تحویل داده و شخصا در محل حضور داشته باشید. اگر در هنگام اجاره ماشین در ترکیه، از امکانات راننده دوم نیز استفاده می‌کنید؛ هنگام تحویل خودرو می‌بایست شما یا راننده دوم در محل حاضر شوید.

- ماشین با باک خالی و تمیز به شما اجاره داده می‌شود و در زمان تحویل نیز به همین شکل صورت می‌گیرد. در صورت کثیف بودن خودرو می‌بایست ۵۰ لیر به عنوان جریمه پرداخت کنید.

- محدودیت گذرماهیانه ۴۰۰۰ کیلومتر می‌باشد.

- اگر به هر دلیل هنگام دریافت، ماشین موردنظر شما موجود نباشد؛ خودرویی کاملا مشابه و هم رده‌ی آن به شما تحویل داده می‌شود.

- اگر قصد دارید همسفر شما نیز با خودروی اجاره شده رانندگی نماید؛ می‌بایست هنگام رزرو، گزینه «راننده دوم» را نیز انتخاب کنید. در این صورت هنگام دریافت خودرو علاوه‌بر تحویل مدارک شما، مدارک راننده دوم نیز الزامی خواهد بود. توجه کنید اگر مدارک راننده دوم در قراردادِ اجاره خوددو در ترکیه ثبت نشده باشد و پلیس از او هنگام رانندگی، درخواست مدارک نماید؛ مشمول جریمه خواهید شد./

 

 

کد خبر 140086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha