کد خبر 14499
۱۷ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۱
گران‌فروشی 1000میلیاردی

پرشین خودرو: مدیرکل بازرسی ویژه سازمان حمایت مصرف‌كنندگان و تولیدكنندگان از كشف تخلف گران‌فروشی بیش از یك هزار میلیارد ریالی یك شركت واردكننده خودرو سواری خبر داد.

به گزارش «پرشین خودرو»، محمدحسین مولاخواه، با بیان این مطلب اظهار كرد: با توجه به نوسانات نرخ ارز در سال گذشته و گزارش‌های دریافتی مبنی بر افزایش قیمت خودروهای سواری وارداتی، بررسی فعالیت تمام شركت‌های واردكننده خودرو در دستور كار قرار گرفت. وی با بیان اینكه با توجه به مصوبات كارگروه كنترل بازار و بخشنامه‌های صادر شده، هرگونه افزایش قیمت كالا و خدمات بدون كسب مجوز ممنوع است، متذکر شد: در بررسی‌های صورت گرفته اختلاف فاحش قیمت خرید خودرو با قیمت‌های فروش و بازار و عدم همكاری در ارایه مستندات لازم از سوی یك شركت واردكننده خودرو محرز شد. مدیرکل بازرسی ویژه سازمان حمایت مصرف‌كنندگان و تولیدكنندگان ادامه داد: با توجه به قوانین كشور در خصوص لزوم ارائه آنالیز و قیمت تمام شده محصولات وارداتی به این سازمان و همچنین با در نظر گرفتن آمار و اطلاعات اخذ شده از گمرك ایران در سال گذشته در خصوص قیمت خرید خودرو وارداتی و نرخ ارز دریافتی و هزینه‌های جانبی واردات و فروش، شركت مربوطه مرتكب تخلف گرانفروشی در عرضه خودروهای وارداتی شده است. وی افزود: در نتیجه پرونده شركت مزبور به اتهام عدم همكاری و گرانفروشی بیش از 3516 دستگاه انواع خودرو سواری به ارزش تخلف 1015 میلیارد و 882 میلیون و 252 هزار و 712 ریال تنظیم و برای رسیدگی به مراجع ذی‌صلاح رسیدگی كننده ارسال شد. مدیرکل بازرسی ویژه سازمان حمایت مصرف‌كنندگان و تولیدكنندگان به ایسنا خاطرنشان كرد: این شركت قبلا نیز با سوء استفاده از عدم اطلاع مشتریان اقدام به فروش خودروی وارداتی صدمه دیده به جای خودرو نو كرده بود كه پرونده آن در شعبه عالی سازمان تعزیرات حكومتی مطرح و در حال رسیدگی است.
کد خبر 14499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Arash ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۷
    0 0
    خوب بگید اسم شرکت ایرتو یا هست . چرا رودرباسی می کنید .
  • ایرانی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
    0 0
    بله طبعاً جریمه میشه و مبلغ جریمه میره به خزانه دولت و مثل همیشه سر مصرف کننده بی کلاهه.بقیه جاهای دنیا ماوالتفاوت رو به مشتری بر میگردونن. ولی خب اونا ....