کد خبر 14712
۲۶ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۹
تیبا با گیربکس تقویت شده به بازار آمد

پرشین خودرو: با هدف تطبیق محصولات تولیدی مگاموتور با استانداردهای یورو 4، مرحله آزمایشی پروژه بهبود دیفرانسیل گیربکس تیبا انجام شد و 70 دستگاه گیربکس بهبود یافته تولید شد.

به گزارش «پرشین خودرو»، بهروز غفاری مدیر عامل مگاموتور در مورد روند انجام این پروژه گفت: با توجه به اینکه موتورجدید m13 یورو 4 دارای قدرت بالاتری می باشد، گیربکس جدید متناسب با این موتور طراحی شده است، با این حال موتور s81 ( موتور تیبا) و x100 را هم پوشش می دهد. وی افزود: تقویت چرخ دنده ها اولین مرحله از این پروژه بود که انجام شد. چرخ دنده ها مورد طراحی جدید و مهندسی قرار گرفت و اصلاح شد. نسبت دنده ها تغییر کرد و در ابعاد و هندسه دنده نیز تغییراتی داشتیم که اعمال شد. وی افزود: پس از انجام تست های متعدد در یکی از کشورهای اروپایی، نرم افزارهای مورد نیاز طراحی و تهیه شد و پس از طی دوره های آموزشی طراحی اولیه انجام و با سازندگان کشورمان، نمونه داخلی تولید و قبل از وارد شدن به مرحله آزمایش، تست های لازم برای شرایط سختی و تست عمر را بر مجموعه گیربکس و دیفرانسیل اعمال شد. وی در ادامه با اشاره به اینکه 70 دستگاه گیربکس با مشارکت قطعه سازان کشورمان، به صورت آزمایشی تولید شد گفت: در پروژه یورو4 نیز از همین گیربکس استفاده خواهد شد در این پروژه افزایش توان گشتاور موتور را داریم و به علت اینکه در خودروی تیبا توان موتور نسبت به X100 بالاتر است بنابراین همین گیربکس جوابگو خواهد بود. غفاری گفت: این مدل گیربکس تا قبل از آذرماه به تولید انبوه خواهد رسید. همچنین مدیرعامل مگاموتور اعلام کرد: با حذف سیل زنی دستی در مونتاژ موتور خودروهای سری x100، سیل زنی کارتل موتور انواع خودروهای خانواده x100 سایپا بصورت رباتیک و تمام اتومات انجام می شود. غفاری افزود: سیل زنی اتوماتیک، یکی از استانداردهای امروزی در خطوط مونتاژ است. سیل زنی رباتیک علاوه بر افزایش کیفیت و سرعت، احتمال نشتی را نیز به صفر می رساند. وی با اشاره به اینکه ربات نصب شده در هر خط مونتاژ x100 در هر 55 ثانیه 3 کارتل را سیل می زند گفت: از نکات قابل توجه این است که برای رباتیک کردن این خط از امکانات موجود در شرکت مگاموتور استفاده شد و خرید تجهیزات و ماشین آلات جدیدی صورت نگرفت که از این نظر، صرفه جویی زیادی نیز ایجاد شد. مدیر عامل مگاموتور با بیان اینکه یکی از دستاوردهای مهم این شرکت دستیابی به دانش فنی برنامه نویسی ربات های خطوط مونتاژ است گفت: با همکاری های معاونت مهندسی و اجرایی مگاموتور و تلاش تیم واحد تعمیرات و نگهداری، با تغییراتی بر روی ربات موجود، پس از تعمیر و رفع ایرادات فنی، با اتکا به تخصص و دانش فنی کارشناسان مگاموتور در خط مونتاژ موتور x100 بکار گرفته شد. مدیرعامل مگاموتور، طراحی فیکسچر کارتل برای سیلزنی 3 کارتل، ساخت فیکسچر، سیم کشی و نصب سنسورها و سیستمهای الکتریکی، طراحی سیستم سیل زنی، خرید قطعات، نصب و راه اندازی، انتقال ربات به خط موتور x100، نصب ربات و فیکسچر مربوطه، نصب شیلنگهای ربات سیل زنی و برنامه نویسی ربات را از اقدامات انجام شده برای اتوماتیک کردن خط سیل زنی مونتاژ موتور x100 سایپا عنوان کرد.
کد خبر 14712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدحسین پاریابی زاده ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
    0 0
    برج 6 تیبا خریدم گیربوکس به صداافتاده رفتم نمایندگی میگه برو هروقت کامل خراب شد بیا تا درستش کنم ان وقت. بیشتر وسایلش مصرفی شامل گارانتی نمیشه خدا راخوش نمیاد.