کد خبر 14784
۲۸ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۰
سریال کاهش تولید خودروهای دوگانه سوز ادامه دارد

پرشین خودرو: تولید انواع خودروی دوگانه‌سوز در مرداد ماه امسال 43 درصد نسبت به تیر و تولید پنج ماهه این خودروها نیز 40.78 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته كاهش یافته است.

به گزارش «پرشین خودرو»، دبیر انجمن خودروسازان ایران کاهش استقبال مردم از خودروهای دوگانه سوز را یکی از اصلی ترین دلایل افت تولید این خودروها در کشور می داند. احمد نعمت بخش تغییر استراتژی سازمان بهینه سازی مصرف سوخت را از دیگر دلایل افت تولید خودروهای دوگانه سوز اعلام کرد و افزود: چرخش سبد سوختی کشور از سوخت گاز به سوخت دیزل از دیگر دلیلی است که کاهش تولید خودروهای دوگانه سوز در ماههای اخیر را محسوس تر کرده است. نعمت بخش گفت: کمبود تعداد جایگاههای عرضه گاز سی.ان.جی از یک سو و افزایش قیمت این گاز با اجرای طرح هدفمندی یارانه ها از سوی دیگر، زمینه کاهش استقبال مردم از خودروهای گازسوز را به وجود آورد که در نتیجه این امر کاهش تولید این محصولات در شرکتهای خودروساز رقم زده شد. وی با بیان اینکه همواره بین تقاضا و عرضه ارتباط مستقیم و تنگاتنگی وجود دارد، ادامه داد: با توجه به اینکه خودروسازان بر اساس تقاضای بازار تولید خود را تنظیم می کنند بنابراین با افت تقاضای بازار نسبت به این نوع خودروها، تولید خودروهای دوگانه سوز نیز با کاهش روبرو شده است. دبیر انجمن خودروسازان ایران پیش بینی کرد اگر روند کاهش تقاضا برای خودروهای دوگانه سوز ادامه داشته باشد تولید این محصولات نیز بر اساس میزان تقاضا کاهش یابد. بر اساس آمار این انجمن در مرداد ماه امسال در مجموع 12 هزار و 343 دستگاه انواع خودروی سواری و وانت دوگانه‌سوز در كشور تولید شد كه نسبت به تولید 21 هزار و 707 دستگاهی تیر ماه كاهش 43 درصدی را نشان می‌دهد. همچنین در مجموع پنج ماهه امسال 81 هزار و 636 دستگاه انواع خودروی سواری و وانت دو‌گانه‌سوز در ایران تولید شد كه 40.78 درصد كمتر از تولید 137 هزار و 858 دستگاهی مدت مشابه سال گذشته است. تولید انواع سواری دوگانه‌سوز نیز در مرداد ماه امسال 31.65 درصد نسبت به تیرماه و تولید پنج ماهه 44 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته كاهش یافته است. در مرداد امسال در مجموع 9 هزار و 613 دستگاه انواع خودرو سواری دوگانه‌سوز در كشور تولید شد كه نسبت به تولید 14 هزار و 66 دستگاهی تیر ماه امسال 31.65 درصد كاهش نشان می‌دهد. همچنین در پنج ماه نخست امسال 54 هزار و 178 دستگاه انواع سواری دوگانه‌سوز تولید شد كه نسبت به تولید 96 هزار و 816 دستگاهی پنج ماه نخست سال گذشته 44 درصد كاهش نشان می‌دهد.
کد خبر 14784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمدیان ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۴
    7 0
    چرا از قطعه ساخته شده توسط بنده که اولین شتاب دهنده و کاهش سوخت خودروهای دو گانه است حمایت نمی شود www.boran.ir
  • احمدیان ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    2 1
    علت بازدهی قطعه بران boran منبع خبری از سایت ویکی پدیا –دانش نامه در خصوص کند شدن ماشین‌های گاز سوز و کاهش قدرت موتورها، همانطور که گفتیم عدد اکتان متان بسیار بالا است و برای احتراق صحیح و حصول راندمان کافی از آن باید هوای بیشتری به موتور رساند و البته باید کمی هم موتور را دستکاری کرد. موتوری که گازسوز می‌شود در واقع ریتارد می‌شود. به همین علت احساس می‌کنیم که موتور کند شده‌است. ( شرکت بران مشکل کمی هوای موتور خودروهای بنزینی که تجهیزات CNGبرای استفاده از گاز طبیعی نیز نصب شده جهت استفاده آسان و روان قطعه بران را طراحی ساخته و معرفی کرده است ) که متاسفانه بعضی از نصابان جلوی ورودی هوای به داخل موتور را با ورقها یا چیزهای دیگری می بندند که باعث افزایش آلایندگیها و مصرف بیشتر خودرو در بنزین می شود