کد خبر 15007
۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۹
حمایت از خودروسازان جدی گرفته نمی شود

پرشین خودرو: در حالی که صنعت خودرو، موتور محرکه سایر صنایع محسوب می شود و حمایت از این صنعت در شرایط بحرانی لازمه توسعه دیگر صنایع کشور است اما متاسفانه در کشور ما این حمایت ها تنها در حد حرف باقی می ماند چراکه در بخش اجرایی به مشکل بر می خورد.

به گزارش «پرشین خودرو»، دبیر انجمن خودروسازان ایران با بیان این مطلب گفت: بیش از چهار ماه از اعلام بحران مالی ایجاد شده در صنعت خودرو می گذرد اما شرایط سخت اعطای تسهیلات و عدم هماهنگی بین بدنه اجرایی دولت باعث شد تا خودروسازان از دریافت آن منصرف شوند. احمد نعمت بخش اظهار داشت: درحال حاضرعدم پرداخت تسهیلات با شرایط مناسب، قیمت گذاری دستوری و مشکلات گشایش اعتبار، صنعت خودرو را با بحران مالی مواجه ساخته است که امیدواریم با آزادسازی قیمت گذاری خودرو این مشکلات به تدریج حل شود. دبیر انجمن خودروسازان ایران با ابراز گلایه از نحوه پرداخت تسهیلات بانکی به خودروسازان تصریح کرد: بانک‌ها بر اساس مصوبه می‌توانند تا 20درصد سرمایه اولیه را به‌ هر شرکتی به صورت وام پرداخت کنند اما به خودروسازان 15 درصد می‌دهند چرا که شرکت‌های خودروسازی را ذی‌نفع واحد در نظر می‌گیرند و این امر از جمله مواردی است که صنعت خودرو را با مشکل مواجه کرده است. وی با اشاره به تاثیرگذاری تحریم ها در کاهش تولید خودرو گفت: هم اکنون به دلیل تحریم‌ها گشایش اعتبار نداریم که این امر باعث افزایش فشار نقدینگی بر واحدهای تولیدی شده است.
کد خبر 15007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۴
    0 0
    لطفا كمتر حرفهاي مغرضانه و يك طرفه نعمت بخش را منتشر كنيد. ايشان اصلا به فكر مصرف كننده گان نيست.
  • ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۴
    0 0
    http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13910704000525
  • ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۵
    0 0
    چرا همه مسائل يك طرفه است؟!!مگر اقايون خودروي رقابتي چه از نظر كيفيت چه قيمت توليد كرده اند حالا مي خواهند با 130درصد تعرفه قيمت هم ازاد بشه؟مگر قيمت وارداتي ها ازاده؟