کد خبر 15441
۱۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۱
بازار خودرو اسیر بازی روانی دلالان

پرشین خودرو: یک کارشناس بازار خودرو معتقد است در صورتی که روند عرضه بهبود نیابد و حضور فعالان و واسطه ها کمرنگ نشود، بازاری بیش از پیش آشفته و نابسامان پیش رو خواهیم داشت.

علی اکبری در گفتگو با «پرشین خودرو» اظهار داشت: طی چند ماه اخیر شاهد بوده ایم که کاهش و یا قطع عرضه برخی خودروها از سوی خودروسازان منجر به افزایش بی رویه قیمت ها و گسترش آشفتگی و دلالی در بازار خودرو شده است که اگر این وضعیت تداوم داشته باشد دیگر کنترل بازار به آسانی امروز ممکن نخواهد بود. وی با اشاره به اینکه هر روز بر قدرت و نفوذ دلالان و واسطه ها بر بازار خودرو افزوده می شود، ادامه داد: دلالان با استفاده از رابطه ای که با برخی افراد ذی نفوذ در شرکت های خودروساز بزرگ دارند به راحتی اقدام به خرید و احتکار خودرو کرده و زمینه افزایش بیشتر قیمت ها را به وجود می آورند. اکبری با تاکید بر وضعیت شکننده بازار خودرو کشور گفت: در حال حاضر بازار خودرو اسیر بازی روانی دلالان شده به طوری که با وجود کاهش تقاضای واقعی شاهد هستیم که قیمت خودروها به هر بهانه ای دستخوش نوسان می شود. وی گفت: متاسفانه خودرو مجددا تبدیل به کالایی سرمایه ای شده و از این رو برخی افراد افراد به امید کسب سود و درآمد اقدام به ورود سرمایه های سرگردان خود به بازار خودرو کرده اند که این امر منجر به تقویت دلالی در بازار خودرو شده است. اکبری با اشاره به داغ بودن بازار شایعات افزود: دلالان هر روز زمزمه توقف تولید و گرانی یک خودرو را مطرح می کنند که این موضوع باعث ایجاد تقاضای غیرواقعی در بازار شده و زمینه گرانی بیشتر خودروها را فراهم می کند. این کارشناس بازار خودرو ادامه داد: در شرایطی که انتظار می رفت با آغاز فصل پاییز بازار خودرو طبق روال هر ساله با کاهش تقاضا و قیمت روبرو شود اما هم اکنون بازار با یک تقاضای کاذب و رکود تورمی روبرو شده به طوری که با وجود نبود تقاضا قیمت ها با افزایش همراه می شود. اکبری گفت: روند افزایش قیمت خودروها از حالت پله ای به جهش رسیده به طوری که برخی خودروها طی چند ساعت به صورت میلیونی دستخوش گرانی می شوند. به گفته وی، اگر مسوولان مربوطه نظارت و برخورد قاطع در بازار نشان ندهند بازار افسار پاره کرده و دیگر قابل کنترل نخواهد بود.
کد خبر 15441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
    0 0
    خودرو هایی که در حال حاضر تولید و انبار می شوند :1- حداقل 60 درصد مبلغ آنها از 6 ماه قبل تحت عنوان پیش فروش دریافت شده 2- قطعات آن حداقل 6 ماه پیش ثبت سفرش شده و ارز آن از طریق ارز مرجع تامین شده( تاپایان تیر ارز مرجع تعلق می گرفته) 3- پیگیری این موضوع از طریق بررسی پارت نامبر اتومبیل های احتکار شده قابل بررسی است