کد خبر 15464
۱۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۳
سکوت قیمتی مسئولان و بلاتکلیفی مردم

پرشین خودرو: قیمت خودروهای داخلی در حالی امروز بین ۲ تا ۱۶ میلیون تومان افزایش یافت که هیچگونه اطلاع‌رسانی رسمی درباره دلایل این اقدام از سوی سازمان حمایت به عنوان متولی اصلی قیمت‌گذاری کالاها در کشور صورت نگرفته است.

به گزارش «پرشین خودرو»، با وجود اینکه طی روزهای اخیر بحثهای داغی در مورد افزایش 25 تا 30 درصدی قیمت خودروهای داخلی پس از افزایش قبلی 6 درصدی قیمتها، مطرح شد اما مسئولان سازمان حمایت هیچگونه اطلاع‌رسانی و موضع‌گیری در این مورد انجام نداده و مشخص نیست که قیمتهای جدید مورد قبول این سازمان است یا خیر؟ امروز در اقدامی جدید، قیمت محصولات گروه خودروسازی سایپا 2 تا 16 میلیون تومان و قیمت محصولات ایران خودرو 2 تا 5 میلیون تومان افزایش یافت. هرچند بخشنامه جدید قیمت‌گذاری به نمایندگی‌های سایپا و ایران‌خودرو ابلاغ شده اما هنوز فروش خودرو توسط نمایندگی‌ها آغاز نشده است. افزایش قیمت خودروهای داخلی در شرایطی اتفاق افتاده که خودروسازان همواره بر بالابودن میزان داخلی‌سازی محصولات خود تأکید دارند اما حال برای دریافت مصوبه افزایش قیمت تولیدات خود اسناد و مدارکی مبنی بر افزایش هزینه ارزی تولید خود رو کرده‌اند. کاهش 36 درصدی تولید شرکتهای خودروساز طی 5 ماهه اول امسال نیز در حالی اتفاق افتاد که خودروسازان بر اقتصادی نبودن تولید خود تأکید دارند. خریداران خودرو در حالی طی سال جاری با توقف چندماهه فروش خودروسازان روبرو هستند که کمیته قیمت‌گذاری خودرو عملکرد موفقی در کنترل بازار خودرو و قیمت‌گذاری به موقع تولیدات خودروسازان از خود نشان نداده است. به گزارش فارس، شهرام میرآخرلو، مدیرکل صنایع فلزی سازمان حمایت پیشتر در این مورد اعلام نتیجه مذاکرات خودروسازان و سازمان حمایت را به اظهارنظر رییس این سازمان موکول کرده بود اما تلاش خبرنگار فارس تا این لحظه برای دریافت نظر رئیس سازمان حمایت بی‌نتیجه مانده است. به این ترتیب مشخص نیست آیا قیمتهای جدید خودروهای داخلی مورد تصویب سازمان حمایت است یا غیر قانونی اتفاق افتاده است؟ این سوالی است که متقاضیان خرید خودرو را همچنان در بلاتکلیفی قرار می‌دهد.
کد خبر 15464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
    0 0
    با سلام،سازمان حمایت این افزایش قیمتها را تایید کدره و هم اکنون قیمت جدید سایپا و پارس خودرو در سایت www.124.ir ثبت شده ،ولی تغییر قیمتهای ایران خودرو هنوز در سایت سازمان حمایت ثبت نشده
  • ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
    0 0
    مملكت همه چيزش يه همه چيزش مياد. رييس جمهور، مجلس، وزارت خونه، سازمان حمايت، كارخونه توليد كننده، ...