کد خبر 15668
۲۳ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۴
فرمان واردات خودروهای لوکس در دستان کیست؟

پرشین خودرو: زمانی واردات خودرو برای خیلی ها توجیه اقتصادی نداشت چرا که مردم زیاد با اینگونه خودروها همراه نبودند و بیشتر خودروهایی مثل پیکان و فولکس، لندکروز، کادیلاک و فیات جولان می دادند اما به مرور سلیقه ها متفاوت شد و خودروهای خارجی با برندهای مختلف روانه بازار شدند.

به گزارش «پرشین خودرو»، این روزها هم خودروهایی وارد کشور می شوند که شاید نمونه هایش به عدد۱۰ هم نمی رسد، خودروهایی کاملا سفارشی با ارز دولتی یعنی ۱۲۲۶ تومان! اما پشت این واردات سنگین واردات خودرو چه کسانی قرار دارند و چه کسانی آن را رهبری می کنند؟ خودروهای لوکس با مجوز دولت روانه بازار و نمایشگاه ها شدند. در کنار این موضوع نمایندگی کیاموتورز و هیوندایی مناسبات خوبی را برقرار کردند تا موضوع واردات به نحو مطلوبی ادامه پیدا کند. برخی در برهم زدن بازار خودروهای خارجی با هدف گران کردن آن از هیچ کوششی دریغ نکردند. در همین دوران به اسم جانبازان مجوز واردات خودروهای ب.ام.و xx داده شد. مافیای خودرو با فروختن مجوز واردات خودرو در بازار با قیمت ۳۰ میلیون تومان در برهم زدن بازار نقش آفرینی کردند. به نوشته افکار، با خداحافظی افشین روغنی تا حدی از ارسال مجوزهای واردات خودرو کاسته شد اما این امر همچنان در بدنه دولت و به خصوص سازمان توسعه تجارت دیده می شود. در حال حاضر برند تویوتا خودروهای خود را از طریق اربیل عراق و نمایندگان کیاموتورز و هیوندای از طریق ترکیه با هماهنگی دولت نقل و انتقال خودرو را انجام می دهند. دولت (گمرک-وزارت صنعت،معدن و تجارت) برای آنکه خودروهای لوکس وارد کشور شوند تلاش زیادی می کند و همواره به رغم انکه گفته می شود کشور در ارایه ارز به کالاهای اولویت دار مشکل دارد ارز زیادی بابت خودروهای خارجی از ایران خارج می شود. در کنار این مجموعه برخی از افراد چون سردار رویانیان هم با گرفتن مجوز نسبت به واردات خودرو اقدام کرده است. نکته مهم در جریان واردات خودرو که ارزبری کشور را دوچندان کرده استفاده از دلار ۱۲۲۶ تومان است. کمتر از دو ماه است که قیمت ارز دچار نوسان شده و افزایش پیدا کرده است اما وارد کنندگان که تعدادشان محدود است هر ۴ماه یکبار خودرو های سفارش داده شده را روانه کشور می کنند با این اوصاف هر خودروی که در این مدت وارد شده ارز دولتی داشته و قیمت های فعلی واقعی نیست اما از آنجا که آنها پیمان اتحاد بستند نمی توان با قیمت های واقعی خودرو خارجی خریداری کرد.
کد خبر 15668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دانشجو ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
    3 0
    دست بابام!!!
  • ali ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
    1 1
    فقط زورشون به مسافر های بی گناهی رسید که 1000تا2000دلار میگرفتند که بروند مسافرت خارجه اونم سالی یک بارکه ارزشون رو قطع کردند .اونوقت میلیون دلاری دادند به کسایی که ماشین وارد کنند سودشو بخورند بعد از چند سال فهمیدند که اون بابای روستایی که از برق گازبنزین یارانه ای استفاده نمیکنه چه گناهی کرده است .حالا کی میخوان بفهمند که اون بابای روستایی کی رنگ ماشینهای لوکس با دلار 1226تومانی بیت المال(پول نفت وگاز و....)رو میبینه نکنید این کارارو عاقبت نداره.