کد خبر 15792
۲۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۲
تحویل برخی خودروها با قیمت‌های قبلی

پرشین خودرو: با اعلام رسمی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، خودروسازان موظف شدند محصولات ثبت نامی با تاریخ تحویل قبل از 12 مهر ماه امسال را به قیمت قبلی تحویل مشتریان دهند.

به گزارش «پرشین خودرو»، هفته گذشته و پس از آنکه خودروسازان موفق به اخذ مجوز افزایش قیمت محصولات خود از سازمان حمایت شدند، دعوت‌نامه برخی خودروهای ثبت نامی را برای مشتریان ارسال و تاکید کردند که خودروها را با قیمت روز تحویل می‌دهند. در واقع مشتریان می‌بایست مابقی پول خودرو ثبت نامی خود را متناسب با قیمت‌های جدید پرداخت می‌کردند و این موضوع برای آنها به خصوص کسانی که تاریخ تحویل خودرویشان قبل از 12 مهر (روزی که قیمت خودروها رسما افزایش یافت)، قابل هضم نبود. مشتریان اعتراض داشتند که چون تاریخ تحویل خودرویشان قبل از 12 مهر بوده، خودروسازان نباید قیمت‌های جدید را برای آنها اعمال کنند. هر چند خودروسازان ابتدا زیر بار نرفته و اصرار داشتند خودروهای ثبت نامی را با قیمت‌های جدید تحویل دهند، اما در نهایت با توجه به اعتراض مشتریان و البته دستور مستقیم سازمان حمایت، مجبور شدند به قیمت‌های قبلی بازگشته و خودروهای ثبت نامی تا پیش از 12 مهر را با قیمت قبلی تحویل دهند. آن طور که خبر می‌رسد، قرار است دعوت نامه‌هایی جدید برای مشتریان ارسال شود، دعوت نامه‌هایی که در آنها قیمت قبلی خودروهای ثبت نامی اعمال شده است. این در حالی است که خودروهای با تاریخ تحویل بعد از 12 مهر ماه جاری، متناسب با قیمت‌های جدید تحویل مشتریان خواهند شد. به نوشته دنیای اقتصاد، البته این دسته از مشتریان نیز به اعمال قیمت‌های جدید اعتراض دارند و می‌گویند وقتی دولت نوسان نرخ ارز را برای خودروسازان لحاظ کرده و قیمت محصولات شان را بالا برده، خودروسازان هم باید ضرر و زیان مشتریان را به نوعی جبران کنند. آنها می‌گویند حال که قیمت خودروها افزایش یافته، خودروسازان هم باید سود مشارکت را بالا ببرند تا از این راه مشتریان هم بخشی از ضرر و زیان خود را جبران شده ببینند. در این مورد به نظر می‌رسد باید به مشتریان حق داد، زیرا آنها ماه‌هاست پول به حساب خودروسازان ریخته‌اند و در این مدت ارزش ریال پایین آمده است، حال آنکه اگر در بخش‌های دیگری سرمایه‌گذاری می‌کردند، هم‌اکنون نه تنها ضرر نمی‌کردند، بلکه سود هم می‌بردند.
کد خبر 15792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
    0 0
    قرار بوده خودروي من در تاريخ 13 مهر تحويل داده مي شد با اين وصف پذيرفتن اينكه اينجانب بايد قيمت بسيار بيشتري را بپردازنم منصفانه نيست، در نظر داشته باشيد كه نظام اسلامي است و حقوق مردم نبايد پايمال شود و بايد الگوي كشور هاي غربي و شرقي باشيم و ...
  • ali ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
    0 0
    در پرینت نهایی ثبت نامهای اینترنتی اولین موعد تحویل ثبت نام های شهریوری میباشند که بهد از ثبت نام در اینترنت زمان تحویل شهریور ثبت شده است ولی هنگام مراجعه به نمایندگی ودریافت برگ قراردادزمان تحویل 31/07/91قید شده است این مغایرت یک کلاهبرداری بزرگ محسوب میشود با توجه به اینکه خودروسازها باید ثبت نامهای باموعد تحویل قبل از12/07/91 را با قیمت قدیم تحویل دهند.
  • ali ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
    0 0
    توجه-توجه ثبت نام اینترنتی شهریوری ذکر شده خودرو فوق خودرو رانا میباشد.