کد خبر 16123
۵ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۶
بازار خودروهای وارداتی متلاطم تر از همیشه

پرشین خودرو: اعلام خبر تغییر اولویت بندی ارزی خودروهای وارداتی بار دیگر شوک قیمتی به بازار این خودروها وارد کرد به طوری که بهای بیشتر خودروهای خارجی در بازار روند صعودی به خود گرفت و قیمت ها در این بازار بین 50 تا 200 میلیون ریال افزایش یافت.

به گزارش «پرشین خودرو»، روز چهارشنبه رئیس کل سازمان توسعه تجارت، از اولویت‌بندی جدید واردات انواع خودرو خبر داد و گفت:‌ خودروهای خارجی با توجه به حجم موتور در اولویت های نهم و دهم اولویت بندی ارزی قرار گرفته است. در هفته جاری به دلیل تغییر در اولویت های ارزی ثبت سفارش انواع خودرو مسدود شده بود که رئیس کل سازمان توسعه تجارت در روزهای پایانی هفته با اعلام اینکه اولویت‌بندی خودروهای وارداتی تغییر کرده خبر داد که ثبت سفارش انواع خودرو از هفته آینده آغاز می‌شود. حمید صافدل در خصوص اولویت‌بندی‌های جدید واردات خودرو اظهار داشت:‌ خودروهای تا حجم موتور 2هزار سی.سی کم‌مصرف و در اولویت نهم قرار دارند. وی افزود:‌ خودروهای با حجم موتور 2 تا 3 هزار سی.سی پرمصرف محسوب شده و خودروهای با حجم موتور بالاتر از 3 هزار سی.سی پرمصرف و لوکس به حساب می‌آیند و در اولویت 10 قرار دارند. معاون وزیر صنعت گفت:‌ برخی از خودروهای عمومی نظیر مینی‌بوس در اولویت 8 قرار دارند. یک کارشناس بازار و واردکننده خودرو در این باره گفت: به دنبال اولویت‌بندی تخصیص ارز مرجع و عدم تامین ارز دولتی برای واردات خودرو، قیمت‌ها در بازار رو به افزایش خواهد گذاشت. فربد زاوه با تاکید بر اینکه اصولا بازار خودرو نسبت به سیاست‌گذاری‌ها و تغییرات عکس‌العمل سریعی نشان می‌دهد، گفت: به دنبال سیاست دولت مبنی بر عدم تخصیص ارز دولتی به خودرو، قیمت‌ها در بازار با افزایش همراه می شود. زاوه در خصوص دلایل رشد قیمت خودروهای وارداتی در بازار می گوید: نرخ ارز از ابتدای سال جاری رشد چشمگیری را تجربه کرد که این امر بر قیمت خودروهای وارداتی تاثیر بسیاری داشت و با توجه به نامشخص بودن وضعیت نرخ ارز طی ماه های آینده، می توان گفت که روند افزایش قیمت خودروهای وارداتی، ادامه دار خواهد بود. زاوه اذعان کرد: افزایش نرخ ارز، رشد قیمت خودرو و افزایش هزینه حمل بار را به همراه خواهد داشت که عوامل فوق به صورت مستقیم بر روند قیمت خودروهای وارداتی تاثیرگذار خواهد بود. اما در بین خودروهای وارداتی این هفته هیوندایی سوناتا 9 میلیون تومان گران شد و هم‌اکنون 125 میلیون تومان به فروش می‌رود. آزرا هم 140 میلیون تومان به فروش می‌رود و برای خرید هیوندایی IX55 نیز باید 170 میلیون تومان هزینه کرد که این موضوع از جهش 10 میلیونی این خودرو حکایت دارد. هم‌اکنون کیا اسپورتیج نیز 120 میلیون تومان به فروش می‌رود و این موضوع نشان می‌دهد اسپورتیج 5 میلیون تومان گران شده است. به نوشته یکی از روزنامه ها، سراتو هم به قیمت 80 میلیون تومان رسیده و سوزوکی کیزاشی نیز 95 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. این دو خودرو به ترتیب هشت و 20 میلیون تومان رشد قیمت در هفته جاری داشته‌است. همچنین تویوتا اوریون نیز 115 میلیون تومان قیمت دارد و کرولا هم 90 میلیونی شده است.
کد خبر 16123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۵
    0 0
    این خودروها با این قیمتها واقعا نمی ارزن هر قدر می خواهید قیمتها رو ببرید بالا مطمئنا" هیچ مشتری عاقلی اینقدر پول بابتشون نمی ده
  • ریاحی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۵
    0 0
    آفرین ! احسنت ! دیگه چه کارهایی بلد هستید تا قیمت وارداتی ها بالاتر برود ؟ هر چه در چتنه دارید رو کنید ! آخر حالا که در اثر بی کفایتی خودروسازان طماع قیمت یک 206 به 40 میلیون رسیده شما باید با بالا بردن قیمت وارداتی ها همچنان فاصله قیمتی با داخلی ها را حفظ کنید !!! آفرین احسنت !!!
  • احمد ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۵
    0 0
    نمیخریم تا روی دستتان باد کند.