کد خبر 16654
۲۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۹
ضرورت جلوگیری از افزایش قیمت خودرو

پرشین خودرو: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: افزایش قیمت خودروی داخلی و برابری آن با قیمت خودروهای خارجی قطعا از تمایل مصرف‌کننده به تولید ملی می‌کاهد، بنابراین باید تلاش کنیم تا بازار داخلی را از دست ندهیم.

به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از فارس، حجت‌الاسلام ناصر موسوی لارگانی با اشاره به ضرورت جلوگیری از افزایش قیمت خودروهای داخلی و فروش آن با قیمت بالاتر از نرخ‌های مصوب کارخانجات اظهار داشت: از آنجا که خودروهای داخلی کشور تولید ملی محسوب می‌شود، بنابراین طبق فرمایش مقام معظم رهبری باید سعی کنیم تا حمایت بیشتری از تولید داخلی صورت گیرد. وی با بیان اینکه وزیر صنعت، معدن و تجارت متولی اصلی خودروسازان هستند، افزود: چنانچه وزیر محترم نظارت کافی بر جلوگیری از افزایش قیمت‌های اخیرا که ظاهرا براساس مصوبه کارخانجات نیز نیست، نداشته باشند، قطعا سوء‌استفاده‌های کلان هم توسط خودروسازان و هم توسط دلالان بازار خودرو صورت می‌گیرد. نماینده فلاورجان خاطرنشان کرد: افزایش قیمت خودروی داخلی کشور و برابری آن با قیمت خودروهای خارجی قطعا از تمایل مصرف‌کننده به تولید ملی می‌کاهد، بنابراین باید تلاش کنیم تا بازار داخلی را از دست ندهیم. موسوی تصریح کرد: قیمت خودروهای داخلی مانند پراید و سمند که به کشورهای همسایه صادر می‌شوند مناسب‌تر از قیمت فروش آن در داخل است، و درست است که این اقدام شاید برای کشور ارزآوری داشته باشد، اما در درجه اول باید تأمین نیاز و جلب اعتماد مصرف‌کنندگان کشور مد نظر قرار گرفته شود. عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه افزایش نرخ ارز تأثیر مستقیم در روند بیشتر واردات خودروهای لوکس داشته‌ است، بیان داشت: اخیرا تعداد زیادی خودروی خارجی لوکس آن هم با نرخ ارز مرجع به وارد کشور شده است، در حالی که این ارز باید برای نیازهای ضروری کشور هزینه شود. نماینده فلاورجان در پایان گفت: از وزیر صنعت، معدن و تجارت می‌خواهم که نظارت جدی روی این قضیه داشته باشد تا بدون محاسبه، افزایش قیمت خودروهای داخلی را نداشته باشیم.
کد خبر 16654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دانشجو ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۱
    1 0
    ای بابا کاری نداره که تعرفه ها رو کاهش بدین قیمت ها می شکنه و پایین می آد و در ضمن واردات ماشین رو مخصوص یه عده خاص نکنند
  • ali ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۱
    1 0
    ((طبق فرمایش مقام معظم رهبری باید سعی کنیم تا حمایت بیشتری از تولید داخلی صورت گیرد)). آیا یرای حمایت از تولید داخلی جلو واردات برنج بی کیفیت پاکستانی و نارنگی وپرتقالهای آشغال مصری وسیبهای خوشکل وبی مزه خارجی وحتی گندم با تعرفه ناچیزرا هم میگیرند؟! گندمی که واردکشور میکنیم با اینکه خوراکی نیست ولی گرانتر ار بهترین گندمهایی است که از کشاورزان ایرانی میخریم!! یا فقط شامل توقف واردات با کیفیت ترین خودروهای دنیا با تعرفه 120درصدی میشود.(منظورم واردات خودروهای لوکس نیست واردات این خودروها با ارز مرجع 1226تومانی بیت المال خیانتی بزرگ به مردم است) اینکه تولید فقط وفقط از نظر آنان خودرو باشد کاملا اشتباه میباشد. خودروهای 10000دلاری باکیفیت زیادی در دنیا تولید میشوند که با احتساب قیمت دلار3000تومانی میشود 30میلیون تومان که در مقایسه با خودروهای 30میلیونی بازار الان اصلا قابل مقایسه نیستند. با این کار شما تولید ملی یعنی فقط خودرو!!!!!!که آنهم 100درصد وابسته به تولیدات داخلی نیست .