دولت و سازمان حمایت جرات نمی کنند خودرو را گران کنند!

پرشین خودرو: دبیر انجمن خودروسازان می‌گوید: معاون اول رئیس جمهوری نمی‌گذارد کمیته خودرو تشکیل شود.

به گزارش «پرشین خودرو»، برنامه تلویزیونی پایش 21 آذرماه به صحنه جدال لفظی صریح میان نماینده خودروسازان و نماینده دولت تبدیل شد. در این برنامه دبیر انجمن خودروسازان گفت: معاون اول رئیس جمهوری اجازه نمی دهد که کمیته خودرو تشکیل شود تا رانت موجود در بازار خودرو حذف شود و خودروسازان از بحران موجود نجات یابند احمد نعمت بخش افزود: تصمیمی که وزیر صنعت، معدن و تجارت اواسط اسفند ماه برای خودروهای تجاری و سواری بالای 45 تومان اتخاذ کرد، باید به بقیه خودروها تسری پیدا کند تا این اختلاف قیمت ها رفع شود، یعنی مانند مصوبه سال 73 و 77 شورای اقتصاد، قیمت خودرو در حاشیه بازار مشخص و به فروش برود. وی افزود: مهدی غنضفری برای اینکه خودرو در حاشیه بازار به فروش برود، 5 شرط تعیین کرد اما ما زمانی می توانیم به شروط پایبند باشیم که خودرو را در حاشیه بازار به فروش برسانیم. هم اکنون برای خودروهای زیر 45 میلیون تومان بایستی یک پروسه طولانی سازمان حمایت از مصرف کننده را بگذرانیم و این روش را درست نمی دانیم. وقتی که قیمت تکلیفی با قیمت بازار اختلاف قابل توجهی پیدا می کند رسما یک زمینه فساد به وجود می آید. نعمت بخش ادامه داد: من امروز در کمسیون صنایع و معاون مجلس گفتم که مجلس و دولت به عنوان سیاست گذار نباید سیاستی اتخاذ کنند که زمینه فساد در امور اجرایی ایجاد شود. وقتی اختلاف قیمت وجود داشته باشد سایت خودرو سازی که برای فروش خودرو باز می شود ظرف کمتر از نیم ساعت پر می شود چراکه فسادی به دلیل این اختلاف قیمت وجود دارد و کسی نمی تواند جلوی کسی را بگیرد. عده ای هم هستند که با رابطه از قبل ثبت نام می کنند و با یک دکمه فرایند ثبت نام را تمام می کنند و مردم عادی از ثبت نام باز می مانند. دبیر انجمن خودروسازان گفت: به این دلیل پول های سرگردان به سمت این بازار می آید و این تقاضای کاذب خود باعث افزایش قیمت خودرو می شود. زمانی که خودرو را در حاشیه بازار می فروختیم هیچ گونه سوداگری و فسادی وجود نداشت. وی اظهار داشت: ما به هیچ وجه نمی توانیم کاهش تولید در سه ماهه اول سال را جبران بکنیم. سازمان حمایت سعی می کند که کمیته خودرو تشکیل نشود. اکنون دولت و سازمان حمایت به دلیل سر و صدای رسانه ها جرات نمی کنند که قیمت خودرو را بالا ببرند. نعمت بخش در پایان با انتقاد از معاون اول رئیس جمهوری گفت: وقتی اختلاف قیمت یک خودرو 22 میلیون تومان است، ما چگونه بازار را تنظیم کنیم. نمی شود بازار را اینگونه تنظیم کرد و بیهوده داریم خودمان را گول می زنیم. اکنون معاون اول رئیس جمهور رحیمی اجازه نمی دهند که کمیته خودرو تشکیل شود و خودرو در حاشیه بازار به فروش برود که بتوانیم اختلاف قیمت را کم کنیم. ما از اول سال مرتکب تاکید می کنم که جلسه کمیته خودرو تشکیل شود. در این برنامه شهرام میرآخورلو نماینده سازمان حمایت با انتقاد از خودروسازان گفت: شرکت های خودروسازی به تعهدات قبلی شان عمل نکرده اند و دائم توقع افزایش قیمت دارند و نعمت بخش جواب داد وقتی قیمت همه مواد اولیه و واسطه ای گران شده چطور می توانیم قیمت خودرو را ارزان نگه داریم؟ چه خوب است آقایان سازمان حمایت بیایند چند ماهی خودروسازی ها را اداره کنند تا ببینند در اینجا چه می گذرد.
کد خبر 16700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
    4 0
    آخه یکی نیست به این دبیر انجمن خودروسازان بگه آخه رانتی که بین قیمت خودرو کمپانی و بازار افتاده بخاطره کمبود تولیده (یعنی عرضه و تقاضا) والا اگه کمپانی قیمت بالاتر ببره قیمت بازار آزاد بازم بالاتر میره.
  • ali ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
    3 0
    وقتی با قطع عرضه خودرو به بازار قیمتها چند برابر میشود تعیین قیمتها در حاشیه بازار معنی ندارد جز کلاه گذاشتن سر مصرف کننده علت گرانی خودروهای تولید داخل هیچ ربطی به دلار ندارد آیا اگر تولیدات خودرو در6ماهه اول 91 مانند 6ماهه اول90 بود قیمتها اینچنین بالا میرفت گران شدن خودرو فقط به دلیل بر هم خوردن معادله ساده عرضه وتقاضا است در حالی که خودروسازان هیچ تضمینی برای بالا نگه داشتن تولید نسبت به تقاضا ندارند تعیین قیمت خودرو در حاشیه بازار مفهومی جز کلاهبرداری ندارد چرا که هر زمانی خودرو ساز اراده کند میتواند این معادله را بر هم زند همچنان که طی چند ماه اخیر به بهانه هایی این معادله را بر هم زده است. کمبود نقدینگی هم دروغ محض است خودرو ساز باید در عرصه تولید خودرو سرمایه گذاری کند نه بانکداری!!!!!!
  • دانشجو ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
    3 0
    آخه درسته تو قرن 21 با این همه پیشرفت تکنلوژی اون وقت پراید15میلیون ،ماشین که با زندگی آدم ها بازی می کنه و مثل بقیه تولیدات آلایندگی و مصرف سوخت بالایی دارن