کد خبر 16769
۲۴ آبان ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۷
پرادو 22 میلیونی در ایران!

پرشین خودرو: طبق آمار منتشر شده کمرگ ایران یک دستگاه پرادوی 2012 با نرخ ارز مرجع به ارزش 22 میلیون تومان وارد کشور شده است.

به گزارش «پرشین خودرو»، بحث واردات خودروهای لوکس به خصوص از ابتدای سال جاری توجه خیلی از رسانه ها را به خود جلب کرد و تا مدت ها به سوژه اول برخی از آنها تبدیل شد. این حجم واردات به حدی بود که با پیگیری رسانه ها بالاخره دستور واردات خودرو های لوکس صادر شد و کار به اینجا ختم نشد و نهایتا جزو سوال هایی شد که رئیس جمهور باید در مجلس به آن پاسخ دهد. بر اساس گزارش مشرق، تنها در یکی از این موارد که به آن اشاره می شود یک دستگاه خودروی سواری تویوتا پرادو مدلVXL، ساخت سال ۲۰۱۲ به رنگ سفید صدفی با نرخ ارز مرجع از کشور امارات و از گمرک شهید رجایی به کشور وارد شده است. این خودرو به ارزش ۲۲۳۷۲۰۰۰۰ ریال، در کمرگ کشور بله تعجب نکنید با قیمت ۲۲ میلیون تومان! قیمت گذاری شده و سند آن هم اسناد گمرک ایران می باشد. بر اساس همین آمار ارزش دلاری این خودرو ۱۸۲۴۸ دلار (۱۲۲۶)می باشد و با توجه به قیمت هایی که مشاهده می کنید به نظر شما سود حاصل از واردات فقط یک دستگاه خودرو پرادو چند میلیون تومان می باشد؟ حال جای سوال دارد سود حاصل از این واردات به جیب چه کسانی می رود؟ امیدواریم هر چه سریعتر مسئولی پیدا شود و البته این بار به صورت جدی! به این سوال هایی که در ذهن مردم شکل گرفته پاسخ دهد.
کد خبر 16769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ali ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    14 1
    به جیب امثال کسانی که 3000میلیارد را خوردند وکسی هم نفهمید که کی بود وامثال جزایری و.... راستی این گرانی ها خوب سرپوشی برای پرونده 3000میلیاردی بود فکر کنم همه از آن پرونده فراموش کرده اند ما که نفهمیدیم کی بود و چی شد وکجاست؟!!!
  • ریاحی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    9 0
    این یعنی این خودروی به قول مسولان لوکس ( شاید به هیکلش نگاه میکنند ) جزو خودروهای ارزان قیمت جهانی است و باید در یک بازار رقابتی با همین قیمت به دست مصرف کننده بیچاره ایرانی برسد نه به قیمت 200 میلیون ! مقصر کسانی هستند که با وضع این قوانین این رانت را برای بعضی ایجاد میکنند.
  • فرشید ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    3 0
    سلام- احتمالا prido بوده!!!!!