کد خبر 16989
۳۰ آبان ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۴
دلیل ضرر و زیان خودروسازان چیست؟

پرشین خودرو: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به طرح تحقیق و تفحص از صنعت خودرو که توسط کمیسیون صنایع و معادن در حال پیگیری است، گفت: موضوع تحقیق و تفحص از شرکت های خودروسازی در کمیسیون صنایع و معادن به تصویب رسیده و باید روند آن ادامه یابد.

به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از خانه ملت، حمیدرضا فولادگر افزود: طرح های تحقیق و تفحصی که در مجالس گذشته مطرح شده به نتیجه رسیده و به تصویب طرح های حمایت از حقوق مصرف کننده و نیز ارتقای کیفی خودرو منجر شده است. نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در گذشته نیز طرح تحقیق و تفحص از خودروسازی سایپا نیز انجام شد که در حال حاضر پرونده آن در قوه قضاییه در دست بررسی است که روند تحقیق و تفحص ها از شرکت های خودروسازی تاکنون مثبت بوده و باید ادامه یابد. وی اظهارداشت: تحقیق و تفحص از شرکت های خودورسازی باعث می شود تا این تولیدکنندگان بیشتر نسبت ساخت محصولات با کیفیت احساس مسئولیت کنند و از طرفی نیز بعد نظارتی مجلس و کمیسیون های تخصصی تقویت شود. این نماینده مردم در مجلس نهم‌ با بیان اینکه شرکت‌های خودروسازی باید در یک رقابت براساس عرضه و تقاضا محصولات خود را عرضه کنند، اظهار داشت: قیمت خودرو باید براساس کشش قیمتی بازار، عرضه و تقاضا، کیفیت ،رقابت و خدمات پس از فروش تعیین شود. فولادگر هزینه تمام شده تولید خودرو در کشور را بالا ارزیابی کرد و گفت: ما هم قبول داریم که ممکن است صنعت خودرو با این قیمت‌ها سودآور نباشد و زیان نیز بدهد، اما باید این موضوع را با پایین آوردن هزینه‌های تمام‌شده و هزینه‌های اضافی و ارتقای کیفیت جبران کرد. نماینده مردم اصفهان در مجلس در ادامه سخنانش افزود: ضرر و زیان شرکت‌های خودروسازی به خاطر پایین بودن قیمت‌ها نیست که بخواهند دوباره قیمت خودرو را افزایش دهند، بلکه به دلیل بالا بودن هزینه‌های تمام‌شده و رقابتی تعیین‌ نشدن قیمت‌هاست. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان این که هزینه‌های شرکت‌های خودروسازی در ماه‌های اخیر افزایش یافته است، تصریح کرد: نرخ سود تسهیلات ارائه شده به شرکت‌های خودرو ساز بالا است و همین موضوع هزینه‌های جانبی شرکت‌ها را افزایش داده است. رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس در پایان یادآور شد: به طور کلی می‌توان گفت اعمال تعرفه‌ بالا برای واردات خودرو، رشد نرخ ارز و آثار ناشی از تحریم‌ها موجب افزایش قیمت قطعات وارداتی و در نتیجه افزایش هزینه‌ تمام شده تولید خودرو شده است.
کد خبر 16989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عباسی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۳۰
    2 0
    خودروساز کارش تولید ماشینه نه تاسیس بانک خرید و فروش ارز و سهام کمبود نقدینگی وقتی بود که ماشین 8 میلیونی رو 16 میلیون به مشتری که حق انتخاب نداره میفروختن !!! چون رقابتب نیست مدیران لایق نیست و رانت خود خودروسازی !!!!!!