کد خبر 17200
۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۶
رانا ارزان شد

پرشین خودرو: قیمت دومین خودرو ملی تولیدی ایران خودرو در بازار آزاد کاهش یافت.

به گزارش «پرشین خودرو»، طی چند روز اخیر قیمت خودرو رانا در بازار آزاد با کاهش 30 میلیون ریالی روبرو شده و از 300 به 270 میلیون ریال رسیده است. بر همین اساس خودروی ملی رانا با موتور ۱۶۰۰ سی سی ۱۶ سوپاپ در بازار آزاد با قیمتی ۲۷ میلیون تومان به فروش می‌رسد که تحویل آن نیز در مدت زمان ۲۰ روز کاری انجام می‌گیرد. این خودرو که در بدو ورود به بازار با قیمتی برابر با 30 میلیون تومان معامله می شد این روزها به قیمت 27 میلیون تومان دست به دست می شود که کارشناسان و فعالان بازار علت این امر را افزایش عرضه این خودرو می دانند. به گفته فعالان بازار، رانا با یک شوک قیمتی از سوی کارخانه به دست مصرف کننده رسید که همین موضوع هم باعث گیجی قیمت این خودرو در بازار آزاد شده بود اما با گذشت زمان رانا قیمت واقعی خود را پیدا کرد و حدود سه میلیون تومان ارزان شد. خودرو رانا که قرار بود با قیمت حدود ۱۵ میلیون تومان در اختیار مشتری قرار گیرد با افزایش قیمت توسط کارخانه سازنده روبرو شده و عرضه آن با قیمت بیش از 21.5 میلیون تومان آغاز شد که این تفاوت ۶ میلیونی تعجب و اعتراض خریداران را در پی داشت. رانا دومین خودرو ملی تولیدی ایران خودرو است كه در کلاس C و به صورت چهار در سدان صندوق‌دار تولید می‌شود. رانا اگرچه مشابه پژو 206 است اما بدون هیچگونه وابستگی به خارج از كشور تولید شده و قطع همكاری پژو با ایران خودرو تاثیری بر روند تولید این خودرو نداشته است.
کد خبر 17200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عباس ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    15 2
    3 ماهه دیگه اگه دست نگه داریم به 20 میلیون میرسه. چون اونی که فکر میکنید نیست!
  • ايراني ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    6 0
    .... خودتون هستيد . بريد اولين عكسي كه از رانا بر روي سايت بود را با عكس كنوني مقايسه كنيد مي بينيد كه شما بيشتر از سه تومان از داشبورد و جاهاي ديگه دزديديد.
  • سمرقند ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
    4 1
    با تاسف کیفیت داخل خودرو با نگاه اول بسیار پایین است
  • فريدون ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
    2 1
    ايران كارش فقط كپي كردن خودرو سازان ما هيچ استعدادي ندارند واقعا براي مردم ايران متاسفام
  • منتقد ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
    3 0
    با عباس موافقم
  • رضا ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
    1 0
    یک ... به تمام معنا، شتر گاو پلنگ مطمئن باشید بازار بسیار زود از رانا دلخورده می شود . مقایسه رانا با ال نود . ترازو بسیار شدید به نفع ال نود است