کد خبر 17235
۹ آذر ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۴
خودور بی‌کیفیت، متهم اصلی آلودگی

پرشین خودرو: عضو هیأت رئیسه فراکسیون محیط‌زیست و توسعه‌ پایدار مجلس، علت اصلی ایجاد آلودگی هوا در تهران را تردد خودروهای بی‌کیفیت خواند و گفت: بی‌توجهی مسئولان موجب تبدیل شدن ‌آلودگی هوای تهران به یک بحران شده است.

به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از خانه ملت، مؤید حسینی‌صدر با هشداری خواندن وضعیت آلودگی هوا در کلانشهرها به‌ویژه تهران، تصریح کرد: به طور حتم خطر آلودگی هوا به‌ ویژه برای افراد بیمار بسیار جدی و کشنده است. نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از عملکرد مسئولان در زمینه بی‌توجهی نسبت به فرا رسیدن فصل زمستان و آغاز پدیده وارونگی هوا در تهران، یاد‌آور شد: متأسفانه مسئولان اطلاع‌رسانی مناسبی را در این‌باره نکردند که ضرورت دارد در زمانی که امکان بروز وارونگی هوا وجود دارد با برنامه‌ریزی محدودیت رانندگی بیش از پیش اعمال شود. حسینی‌صدر با بیان اینکه معضل آلودگی هوا هم‌اکنون به یک موضوع حیاتی و غیرقابل اغماض تبدیل شده است، گفت: متأسفانه بی‌توجهی مسئولان موجب تبدیل شدن این موضوع به یک بحران شده است. وی علت اصلی ایجاد آلودگی هوا در تهران را تردد خودروها خواند وافزود: تردد خودروهای فرسوده، تولید خودروهای فاقد کیفیت و استاندارد لازم و همچنین استفاده از بنزین باکیفیت نازل به تشدید آلودگی هوا در کلانشهر تهران دامن زده است. این نماینده مردم در مجلس نهم، با تأکید بر اینکه هم‌اکنون بحران آلودگی هوا به ‌صورت تهدیدی جدی برای سلامت مردم درآمده است، افزود: به‌طور حتم مهم‌ترین راهکار کاهش آلودگی هوا توسعه فضای سبز و تقویت سامانه حمل‌ونقل عمومی به‌‌ویژه مترو است، از طرف دیگر باید در جهت افزایش کیفیت خودروها گام برداشت. حسینی‌صدر درباره راه‌های کاهش آلودگی هوا در کلانشهرها، توضیح داد: ارتقا دانش فنی در موتور خودرو، ارتقا کیفیت سوخت، توسعه حمل‌ونقل عمومی، حل و یا کاهش ترافیک شهر تهران، توسعه فضای سبز، ساماندهی معاینه فنی خودرو، آموزش همگانی به شهروندان و نصب و اجباری کردن کاتالیست‌ها در خودروها از مهم‌ترین راه‌های برای کاهش آلودگی به‌شمار می‌آید. عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس نهم، بر خارج کردن صنایع و کارخانجات از حریم کلانشهر تهران تأکید کرد وگفت: اما باید نخست برای اجرای این موضوع، ناوگان حمل ونقل عمومی را تقویت کرد. عضو هیأت رئیسه فراکسیون محیط‌زیست و توسعه‌پایدار مجلس شورای اسلامی، با اعلام اینکه وقتی وضعیت هوای پایتخت بحرانی اعلام می‌شود یعنی عملکرد مسئولان در رابطه با کنترل آلودگی هوا ضعیف بوده است، یاد‌آور شد: مسئولان دستگاه‌ها به‌ویژه شهرداری، سازمان حفاظت محیط‌زیست و وزات کشور باید با برنامه‌ریزی در جهت کاهش آلودگی هوای تهران تلاش کنند.
کد خبر 17235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دانشجو ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
    3 0
    ای بابا ما که چند ساله داریم می گیم که این خودرو های بی کیفیت باعث آلودگی شهرهای بزرگ شدن و اگر دیرتر از این اقدام شود باعث آلودگی در شهرهای کوچکتر هم می شود بابا این تعرفه واردات و هزینه ها رو پایین بیارین مخصوصا برای ماشین های ژاپنی و کره ای تا هم هوا کمتر آلوده بشه هم تو مصرف سوخت صرفه جویی بشه