کد خبر 17266
۱۱ آذر ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۷
هیوندایی هم تا کمر خم شد

پرشین خودرو: هیوندایی و کیا به دلیل آمار و ارقام اغراق آمیز از مشتریان عذرخواهی کردند. این دو خودروساز کره ای با اغراق در مصرف سوخت و پیمایش بالا نزدیک به 900 هزار خودرو فروختند.

به گزارش «پرشین خودرو»، جان گرافچیک مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره هیوندایی موتور آمریکا در نمایشگاه خودروی لس انجلس به طور رسمی عذرخواهی کرد و گفت که این مسئله را به شکل جدی پیگیری خواهد کرد. این خبر لطمه سنگینی به برند هیوندایی در آمریکا می زند و حتی آثار آن هم از همین حالا پیدا است طوری که این خبر در آثار خود را در رونمایی از خودروی مفهومی ولوستر C3 نیز نشان داد. از آن جا که هیوندایی مسئول تبلیغ دو برند هیوندایی و کره است، عذرخواهی هیوندایی در صفحه نمایش های غرفه های کیا نیز به نمایش درآمد. به دنبال تحقیق و تفحص آژانس محافظت از محیط زیست آمریکا EPA هیوندایی و کیا در ماه نوامبر امسال به اشتباه بودن آمار و ارقام مصرف سوخت محصولاتشان اذعان کردند. این اشتباه شامل حال 35 درصد از محصولات سال های 2011، 2012 و 2013 می شود که از سال 2011 تا پایان ماه اکتبر سال 2012 در بازار آمریکا به فروش رسیده اند. واقعیت این است که اغراق در آمار آنها به طور متوسط حدود 3 درصد بوده است و در عمل این خودروساز باید به جای 27 مایل به ازای هر گالن بنزین رقم 26 مایل را اطلاع رسانی می کرد. هرچند که این اختلاف خنده دار به نظر می رسد و به کار بردن کلمه اغراق در اطلاع رسانی در مورد آن قدری دور از انصاف است، اما هیوندایی اعلام کرده که جبران می کند و به ازای هر 10 هزار مایل 7.5 گالن به صاحبان این خودروها خسارت می دهد. در ظاهر این خسارت آن قدر ناچیز است که مشتریان ممکن است حتی وقعی به آن نگذارند اما در عمل لطمه ای جدی به برند این شرکت وارد آورده است؛ مخصوصاً که مصرف پایین و پیمایش بالا یکی از دلایل موفقیت خودروهای کره جنوبی در بازار امریکا است.
کد خبر 17266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عباس ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    5 0
    یه مقدار خودروساز ما یاد بگیرن. که تا کمر خم بشن هیچی برن زیر زمین با این کیفیت ماشینها شون!!!
  • شهاب ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    6 0
    اگر مال اینا اغراق هست پس مصرف سوخت خودروهای داخل اعلام شده توشط شرکتهای ایرانی بخصوص ایران خودرو و سایپا یک دورغ بزرگ به حساب می آید که حتما هم همینطور است
  • ناشناس ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    1 0
    وقتی یه واحد نظارت مستقل و بی طرف و کارآمد باشه اون وقت یه آمار درست میگه و اگرکسی بخواهد دورغ بگه سری مچش رو می گیرن اما تو ایران کسی نیست که یه آمار درست و دقیق بده و نظارت کنه البته بد از چند سال همه فهمیدن که ماشین های تولید داخل هم بی کیفیت در همه چی هم پر مصرف هستند.