کد خبر 17348
۱۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۲
کشور در تسخیر خودروهای چینی

پرشین خودرو: عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به کاهش تولید خودرو در سال جاری و همچنین افزایش مونتاژخودروهای چینی در کشور گفت: با توجه به افزایش قیمت خودروهای داخلی‌ در ماه های اخیرو همچنین ارزان بودن خودروهای چینی موجب شد این خودروها در کشور بازاری دست و پا و خیابان های کشور را پر کنند.

به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از خانه ملت، سید محمد بیاتیان گفت: عمده ترین دلایل کاهش تولید خودرو در سال جاری نوسانات بازار ارز و عدم نقدینگی در شرکت های خودروسازی بود که باعث شد تا خودروسازان نتوانند معوقات قطعه سازان را پرداخت کنند. نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: این امر باعث شد تا شرکت های خودرو ساز با کاهش تولید مواجه شوند و در مقاطعی تولید در کشور به صفر برسد. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به مهم‌ترین دلیل کاهش صفر درصدی تولید خودرو در مقاطعی از سال جاری تصریح کرد: در مواردی قطعه به خودرو ساز نرسید و مواد اولیه گران شد که به تبع آن تولید کاهش یافت. بیاتیان با بیان اینکه افزایش قیمت خودرو در نتیجه کاهش تقاضا در بازار خودرو را در برداشت، ادامه داد: با توجه به افزایش قیمت خودروهای داخلی و همچنین ارزان بودن خودروهای چینی موجب شد این خودروها در کشور بازاری دست و پا و خیابان های ما را پر کنند. دبیر دوم کمیسیون صنایع و معادن مجلس عدم چشم اندازبلند مدت در صنعت خودرو و همچنین عدم برنامه ریزی برای تامین مواد اولیه را از مهمترین چالش های صنعت خودرو در داخل کشور عنوان کرد و درباره اقدامات مجلس در این باره گفت: با تلاش مجلس اعتبار ۲ هزار میلیارد تومان به صورت ریالی از صندوق توسعه ملی برای حمایت از این بخش در نظر گرفته شده که در مرحله اول مبلغ هزار میلیارد تومان به شرکت ها مشروط بر تحقق پیش شرط هایی که دولت برای آنها درنظر گرفته است در اختیار آنها قرار می گیرد. وی اظهار امیدواری کرد:‌ مرحله بعدی تخصیص هزار میلیارد تومان بعد از اختصاص مرحله اول در اختیار فعالان این صنعت قرار می گیرد. عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهارداشت: مجلس تعامل خوبی با خودروسازان و فعلان این بخش انجام داده است تا در این راستا چاره اندیشی کند. نماینده مردم بیجار در مجلس همچنین از تصویب طرح تحقیق و تفحص در کمیسیون صنایع و معادن خبر داد.
کد خبر 17348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    اگر حودرو سازان داخلي شفاف عمل كنند و با مشتريان روراست باشند و بر كيفيت بيفزايند و اگر قرار است در اثر تحريم از قطعات چيني استفاده كنند لااقل نوع مرغوب آنرا بكار گيرند مطمئن باشند ملت خوب ما آنها را تنها نخواهند گذاشت و سراغ جنس چيني نمي روند ؛ نكته ديگر اينكه در پيش فروش هايشان مبلغي كه ميگيرند به نسبت قيمت روز خودرو محاسبه كنند و در روز تحويل آن نسبت را مد نظر قرار دهند تا مشتري هم خيالش راحت تر باشد .
  • محسن ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
    1 0
    بنده خودرو چینی دارم خیلی هم راضی هستم شایعات زیادی بود که اقا چینی فلان و ان چنانه شکر خدا مشکلی ندارم