سود 17 درصدی خودروسازان را با کدام نرخ ارز محاسبه کرده اید؟

پرشین خودرو: دبیر انجمن خودروسازان ایران اظهارات مدیر کل دفتر کالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مبنی بر کسب سود 17 درصدی توسط خودروسازان داخلی را زیر سوال برد.

به گزارش «پرشین خودرو»، مدیر کل دفتر کالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت در اظهارنظری گفته بود که نحوه محاسبه سود خودروسازان براساس هزینه فایده است و با سود 17درصد(مثبت و منفی سه درصد)درنظر گرفته می شود، لذا اظهارات خودروسازان مبنی بر انجام تولید با حاشیه ضرر صحت ندارد. شهرام میرآخورلو با بیان اینکه خودروسازان از سود کافی برخوردارند، اظهار داشت: فعالان حوزه خودرو به طور مداوم درخواست افزایش قیمت دارند و این امر در صورتی قابل قبول است که تولیدکنندگان و واردکنندگان برای سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اسناد قابل قبولی را ارائه دهند که متاسفانه کمتر شاهد این قضیه هستیم. اما دبیر انجمن خودروسازان ایران در واکنش به این اظهار نظر با بیان اینکه فرضیات میرآخورلو نادرست است، گفت: احتملا مبنای محاسبات سازمان حمایت بر مبنای دلار کمتر از 2000 تومان است در حالی که خودروسازان از دریافت ارز مبادلاتی (2500 تومانی) هم محروم هستند و ماه هاست که معاملات خود را با دلار آزاد انجام می دهند. احمد نعمت بخش با تاکید بر اینکه تا کنون خودروسازان از ارز مبادلاتی محروم مانده اند اظهار داشت: سود 17 درصدی با ارز رسمی برای خودروسازان در نظرگرفته شده بود این در حالی است که خودروسازان برای تامین قطعات و مواد اولیه مورد نیاز خود از یورو تا 4300 تومانی هم استفاده کرده اند بنابراین یک ضرب و تفریق ساده اثبات می کند که تولید خودروسازان در حاشیه ضرر صورت می گیرد. دبیر انجمن خودروسازان ایران ادامه داد: همچنین اطلاعات ارسال شده از سوی خودروسازان به سازمان بورس و افت قیمت سهام این شرکت ها حاکی از آن است که اظهارات مدیر کل دفتر کالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت مبنی بر سود 17 درصدی خودروسازان از واقیعت برخوردار نیست.
کد خبر 17378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عباس ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
    5 0
    البته سالهای قبل به مردم گران میفروختید باسود 40 درصد که اگه قانونی وجود داشت باید مدیران خودررویی به علت خیانت در بیت المال محاکمه شوند.
  • احمد ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
    6 0
    بهتره مقایسه ای کنین با خودرو های که زمانی در کل دنیا ال 90بود 5000 دلار شما با دلار 850تومان میفروختین 14 میلیون حالا که رسیده به قیمت واقعی فروش و سود 17 درصدی دارین بهتره بریز بباش کم بشه یا تعرفه واردات صفر بشه تا خودرو سازها فکری به حال خودشان بکنن !!!!