افزون بر یک میلیون تومان از قیمت خودرو بهره بانکی است!

پرشین خودرو: دبیر انجمن خودروسازان ایران گفت: بیش از 10 میلیون ریال از قیمت خودروها بهره بانکی است که خودروسازان می پردازند.

به گزارش «پرشین خودرو»، احمد نعمت بخش، با بیان این مطلب اظهار داشت: در سال 88 ورق آلومینیوم 2500 تومان بود که اکنون 9 هزار تومان است و پلیمر و مس نیز به ترتیب از 1600 و 6 هزار تومان در سال 88 به 5700 و 24 هزار تومان افزایش یافته است. وی با اشاره به اینکه حلقه لاستیک نیز از 33 هزار تومان به 105 هزار تومان رسیده است، افزود: دولت اگر می خواهد قیمت خودرو افزایش نیابد به صنایع دستور دهد تا به خودروسازان کالای ارزان بفروشند. دبیر انجمن خودروسازان ایران تصریح کرد: از ابتدای سال خودروسازان دو هزار میلیارد تومان ضرر داده اند که با روند افزایش قیمت ها این میزان تا پایان سال به 3 هزار و 500 میلیارد تومان خواهد رسید. نعمت بخش افزود: تاکنون ارز مبادله ای نیز به خودروسازان تعلق نیافته است. به گفته وی، شرکت رنوپارس قیمت تمام شده پک ال 90 را حدود 26 میلیون تومان اعلام کرده است که با تکمیل آن قیمت این خودرو 30 میلیون تومان می شود و ما چگونه آن را 22 میلیون تومان بفروشیم! وی اظهار کرد: اجازه بدهند خودرو در حاشیه بازار به فروش برسد که خودروساز زیان کمتری کند. نعمت بخش در پایان خاطرنشان کرد: نباید قیمت خودرو را ثابت نگه داریم که با بازار آزاد اختلاف قیمت ایجاد و پول های سرگردان به این بخش سرازیر شود.
کد خبر 17475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • . ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
    2 0
    اگر قرار است خودرو با قیمت حاشیه بازار به فروش برسد باید تعرفه گمرکی حذف شود قرار نیست که تمام فشار بحران اقتصادی به مردم تحمل کنند
  • بابک ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
    1 0
    شما هم اجازه بدهید خودرو های کم مصرف نه لوکس با تعرفه 10% وارد شود
  • بهنام ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
    5 0
    اقا ما اگه این صنعت خودرو نخواهیم به کی باید بگیم وقتی که ازرا با اون امکانات 30 م (به غیر گمرگ ....) واسه چی 15 م به پراید 26 م به تندر بدیم مگه به زور میشه خودرو ساز شد تنها چیزی که تو ایران اهمیت نداره جون مردمش با این خودروهای بی کیفیتشون به زور میگن همینه که هست ..... اونا میان هزار امکانات میزارن حتی کیسه هوای عابر پیاده بعدش قیمتش میشه 13600 دلار ایران میاد میشه 167 م واسه چی من موندم به خدا به فکر اون دنیاتون باشید بلاخره باید که یه روز جواب پس بدین!
  • علی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    1 0
    سایپا با همدستی سازمان حمایت با اعلام نکردن قیمت پارس تندر و نگهداری در انبار قصد دارند بعد از 1 یا 2 بار افزایش قیمت خودرو .خودرو فوق رااعلام کنند وقیمت ان را برای تحویل مهر پای مشتری حساب کنند در حالی که ودیعه او را تیرماه گرفتهاند ارز 1226 تومانی استفاده کرده اند و باید خودرو را قبل از هر افزایشی به او میداده اند فکر میکنند مردم نمی فهمند چاه کن همیشه ته چاه است. فکر میکنید با این حقه ها خودرو ساز موفق می شوید .من فکر میکنم شما همیشه اول میشوید اگر در مسا بقه فقط یک شرکت کننده باشد...............