کد خبر 17513
۱۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۸
پژوی نمک نشناس بازمی گردد؟!

پرشین خودرو: پژو تنها در زمان ورشکستگی به فکر بازار پر جاذبه ایران می افتد و این داستان تکراری گویا قرار است به زودی محقق شود.

به گزارش «پرشین خودرو»، با تمام این گرفتاری ها، شرکای استراتژیک نیز در همگرایی باور نکردنی با نظام سلطه دست خودروسازان را در پوست گردو گذاشته و یک سالی می شود که مدیران ارشد صنعت خودرو از سفرهای خود به بلاد فرنگ دست خالی باز می گردند و ای کاش نهادی بود تا اعلام کند حجم این سفرها را، و در این بین البته که داستان پژو شنیدنی است. ایران یکی از مهمترین مراکز تولید پژو در دنیا بوده و سال های سال در رتبه های سه گانه پژو قرار داشته است.ایران سال های متمادی است که برای پژو سرمایه گذاری می کند و این درحالی است که این خودرو ساز حتی حاضر نیست به اندازه رقیب سنتی خود یعنی رنو در ایران سرمایه گذاری کند و بالاخره این بازار ایران است که هنوز شاهد خودروها سی ساله و بیست ساله پژو است. به نوشته مشرق، با این وضعیت و سود هنگفتی که این خودرو ساز نمک نشناس غربی از بازار ایران برده، در اوج نیاز به قطعات، شاهدیم پژو از بازار ایران کنار می کشد و پژو شاید تنها در ایران است که با این اقبال بلند مواجه است. اما جای تعجب است در حالی که مسوولان پژو خواهان خروج از ایران هستند گویا برخی مدیران در جاده مخصوص، تمایلی به این جدایی ندارند. اگر کمی تدبیر در کار مدیران ارشد صنعت خودرو ایران بود، این برند نامیمون باید حداقل در سه سال اخیر با بازار ایران خداحافظی می کرد. پژو و خودروسازان غربی در یک سال اخیر صدمات مالی و اقتصادی فراوانی به صنعت کشور وارد کرده اند و سوالی که وزیر صنایع و مدیران ایدرو باید به آن جواب بدهند این است که در سال تولید ملی و در شرایط اقتصاد مقاومتی چه اقداماتی برای پاسخ به این خودروساز متکبر غربی داده اند.
کد خبر 17513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمود ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    0 0
    رفتن پژو از ایران را باید به فال نیک گرفت ( تا کی بایستی گاو شیرده باشیم ؟!) مدیرانی هم که دلشان آنجاست ؛ ساکشان را ببندند ! سفر بخیر
  • مسعود ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    0 0
    اين در همه جاي دنيا يكسان و ثابت شده است كه اگر تو دلت به حال خودت نسوزه . كسي دلش براي تو نمي سوزد .حال اين خودرو را مي خواهي سه سال توليد كن و يا صد سال !!!!!!