خودروهای تجاری دیگر مشتری ندارد

پرشین خودرو: مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل افزایش نرخ ارز وگرانی مواد اولیه تولید را یکی از عوامل افزایش قیمت خودروهای تجاری عنوان کرد و گفت: دیگر خریداری برای خودروهای تجاری سنگین و نیمه سنگین در بازار وجود ندارد.

به گزارش «پرشین خودرو»، هاشم یکه زارع در رابطه با وضعیت تولید خودروهای تجاری در کشور گفت: با توجه به اینکه خودروهای تجاری جزء وسائط نقلیه حمل و نقلی در کشور محسوب می شود، جزء وسیله امرارمعاش خیلی از افراد نیز است. وی افزود: در ماههای اخیر نوسانات نرخ ارز اثرات خیلی بدی روی تولید و قیمت خودروهای تجاری گذاشت به طوری که باعث شد قیمت این خودروها از 110 میلیون تومان به 210 تا 240 میلیون تومان افزایش یابد. مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل با بیان اینکه تولید خودروهای سنگین و نیمه سنگین در سال جاری با کاهش 50 درصدی همراه بوده است، اظهارداشت: کاهش تولید خودرو نه تنها گریبان گیر تولیدکنندگان خودروهای سواری شده است، بلکه به علت افزایش قیمت مواد اولیه تولید، کمبود منابع و عدم نقدینگی، نوسانات نرخ ارز تولید خودروهای تجاری نیمه سنگین و سنگین را نیز به مشکلات عدیده ای دچار کرد. وی در ادامه افزود: در حال حاضر توان خرید خودروهای تجاری به علت افزایش نرخ ارز که از 1226 تومان به 2500 تومان افزایش یافته است در مشتریان کاهش یافته به نحوی که می توان گفت خریداری برای این محصول در بازار وجود ندارد. یکه زارع با بیان اینکه برای کاهش قیمت خودروهای تجاری باید از ارز ارزان قیمت استفاده کنیم، تصریح کرد: در حال حاضر مشتریان برای خرید خودروهای تجاری با قیمتهای بالا از تسهیلات کمتری برخوردار بوده به نحوی که برای خرید این محصولات باید مشتریان بیش 70 درصد پول آن را بپردازند. وی همچنین درباره استقبال مشتریان از کشنده فراز نیز اظهارداشت: خوشبختانه با گذشت یکسال از تولید و شماره گذاری این خودرو هنوز از وجود مشکل در این خودرو گزارشی نشده و میزان فروش آن نیز افزایش یافته است.
کد خبر 17615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مرتضي ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    اي بابا چرا اينقدر مردم رو اذيت ميكنيد ؟ برج 4 امسال خودروي 17450000 ميليوني ثبت نام كردم الان 2140000 ميليون شده كه ميبايستي 30 اذر ماه خودرو را تحويل بگيرم ولي هنوز حواله خودرو نيامده بازهم الان ميخوان قيمتهارو بالا ببرند مخصوصا ايران خودرو من خودم پرسنل كارخانه ام چرا دروغ ميگيد تمام انبارها پر از قطعات ال 90 هست تا انبارهاي كرايه ائي شركتهاي ديگر و پاركينگها بايد من و دوستانم كه حدود 25 نفر ثبت نام شدگان ال 90 هستيم به رياست جمهوري و وزارت صنايع شكايت بنويسيم كه نشد كار .
  • عزیز اله رضایی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
    0 0
    فکر می کنم آنهایی که از فروش محصولات داخلی سود می برند آنقدر کردن کلفت هستند که نمی گذارند تجارت اتومبیل آزاد شود.
  • مجتبی احمدی خوزستان ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    1 0
    یه کامیونت اتاق خواب دار بزینن مثلا ایسوزو اتاق خواب دار
  • حامد ایلام ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    1 0
    والا من چندساله راننده کامیونم چون عیالوارم پول ندارم اگه میشد یه ابسوزو بهم بدن تموم فسط خبلی عالی میشد،،،مثلا خوبه اون تو انبار خاک بخوره یا دست من باشه باهاش کارکنم قسطاش رو میدم یه پولی هم واسهزن و بچه ام بمونه!!!