کد خبر 17650
۲۲ آذر ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۸
ایران سوخت بیودیزل می سازد

پرشین خودرو: مدیرعامل شركت بهینه‌سازی مصرف سوخت از تشكیل كارگروه تخصصی میان وزارتخانه‌های جهاد كشاورزی و نفت برای تولید سوخت بیودیزل خبرداد.

به گزارش «پرشین خودرو»، عباس كاظمی اظهار كرد: در سبد سوختی كه چندی پیش به خواست هیئت دولتی طراحی شد و به تصویب رسید، سهم نفت‌گاز دیزل ارتقای 17 درصدی پیدا كرد و به 24 درصد رسید. وی افزود: باتوجه به افزایش سهم خودروهای دیزلی در سبد سوخت، برنامه‌های گسترده‌ای نیز برای تهیه سوخت این دسته از خودروها انجام شده است كه از آن جمله می‌توان به تولید بیودیزل‌ها از پسماند كارخانه‌های غذاسازی اشاره كرد. كاظمی با بیان این كه دیزل به دست آمده با این روش بسیار مرغوب است، گفت: طبق بررسی‌ها، بیو دیزل تمام كاربردهای دیزلی را كه از نفت ساخته می‌شود، دارد با این مزیت كه آلایندگی برای محیط زیست ندارد. وی تولید بیواتانول‌ها را از دیگر برنامه‌های در دست اجرای شركت بهینه‌سازی برای تامین سوخت خودروهای دیزلی اعلام كرد و افزود: تاكنون برای تولید این سوخت كه از دانه‌های گیاهی به دست می‌آید، پروژه‌های پژوهشی بسیاری انجام شده است. كاظمی گفت: انتظار می رود وزارت جهاد كشاورزی به عنوان بخش بالادستی عمل كند، زیرا مواد مورد نیاز برای تولید این سوخت مانند بذر، زمین و آب در اختیار این وزارتخانه قرار دارد. وی بهترین شیوه استفاده از سوخت‌های بیودیزل را امتزاج آنها با بنزین و نفت‌گاز دانست و تصریح كرد: هم اكنون می‌توانیم به عنوان اكتان‌زا تا 5 درصد از این سوخت را با بنزین و نفت‌گاز تركیب كنیم. مدیرعامل شركت بهینه‌سازی مصرف سوخت به سهم 24 درصدی خودروهای دیزلی در سبد سوخت كشور اشاره و پیش‌بینی كرد: با توسعه كاربرد خوردهای سبك دیزلی، میانگین مصرف سوخت كشور تا پایان چشم‌انداز 1404 به 6 لیتر در 100 كیلومتر برسد.
کد خبر 17650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جهان گستر رادان شرق ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    0 0
    شرکت جهان گستر رادان شرق نماینده رسمی اکربودماش اکراین در ایران آمادگی خود را جهت تهیه ، نصب و راه اندازی خطوط تولید بیو دیزل اعلام می دارد برای کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اینترنتی مراجعه فرمایید: www.AmisCo.ir