چرا خودروساز چینی خوب تولید كرد؟

پرشین خودرو: مدیران خودرو كه مونتاژ كننده انواع خودروهایMVM در كشور است توانست با حمایت سازندگان مادر در چین، علاوه بر افزایش محصول با افزایش تیراژ تولید نیز همراه شود.

به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از میهن صنعت، مدیران خودرو در هر صورت جزء واحدهای تولیدی داخلی محسوب می شود كه زمینه اشتغال تعدادی از ایرانیان را فراهم كرده است، امانكته اساسی در این مورد حمایت های چین از خودروساز خود در كشورهای دیگر است. بدون پیش داوری در خصوص اجناس چینی و خودروهای MVM باید توجه داشت كه خودروهای این شركت در مقابل محصولات ایران خودرو و سایپا نقش بسیار كم رنگتری در تولید ناخالص ملی و داخلی داشته اما با تكیه بر حمایتهای كشور سازنده توانسته اند از خودروسازان داخلی كشور نیز پیشی بگیرند. جای بسی تعجب دارد كه اجناس چینی كه به بی كیفتی و به اصلاح بنجل بودن معروفند آنچنان تحت حمایت سازندگان آن قرار می گیرند كه حتی در مقاصد و اهداف صادراتی كه دارای اجناس مشابه ملی بوده نیز از فراوانی تولید و فروش برخوردار شده اند. ذكر این نكته نیز خالی از لطف نیست كه یكی ازنمایندگان مجلس شورای اسلامی روزگذشته در سریال ادامه دار عدم حمایت از تولید ملی گفت: اگر خودروساز نمی‌تواند خودرو ایمن تولید کنند، کنار برود! و این شخص توضیح نداد اگر خودروسازی كنار برود یک میلیون شاغل مستقیم و غیرمستقیم كه از این طریق در حال ارتزاق هستند كجا بروند؟واساساً صنایع بالا و پائین دستی صنعت خودرو چه كنند؟ سوال اصلی اینجاست آیا مسئولان و مدیران ایرانی حتی توان آموزش از چگونگی حمایت ها از صنعت خودرو را از كشوری همچون چین را ندارند؟ مساله عدم حمایت از صنعت خودرو درحال حاضر پیچیدگی معنا داری را بهخود گرفته است و كارشناسان این صنعت با سردرگمی بدنبال پاسخ این سوال هستند كه چرادر برهه حساس كنونی حمایت از خودروسازان تا این حد افول كرده و كاهش حمایت ها از سوی چه كسی وبا چه نیتی آغاز شده است.
کد خبر 17678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
    2 0
    نسبت به ماشین تولید داخلی کیفیت بهتری دارد الان همکاران بنده بیشتر از تولیدات مدیران خودرو استفاده میکنند و راضی هستند
  • یاشار ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
    4 0
    نویسنده مواجب بگیر محترم حالا بخاطر ارتزاق اون یک میلیون کارگر!!! باید 70 میلیون نفر دیگه جونشون روکف دستشون بگیرند و هوا سرطانزا استنشاغ بکنند و همه درآمدشون رو صرف پر کردن باک های سوراغ خودروهای ساخت داخل بکنند؟!؟!؟!؟!
  • بابک ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
    2 0
    اجناس چینی امروزه در سراسر دنیا وجود دارند و مصرف می شوند ولی با استاندارد کشور مقصد تولید میشن بنابراین تو کشورهایی که استاندارد بالایی دارند کالاهای چینی خیلیم با کیفیتند ولی تو کشور ما از اونجایی که استاندارد وجود نداره یا اگر وجود داره رعایت نمی شه چینی هام مطابق خصوصیات کشورما جنس تولید و ارسال می کنند گله کیفیت پایین محصولات چینی و با تاجرها و مسولین خودمون باید بکنیم البته چینی هام اگه بقول شما مجصولاتشون تا کشور هدف دنبال می کنند خوبه به این مساله که تو اذهان مردم یران جنس چینی یعنی بی کیفیت واکنش نشون بدن و جلوی ارسال این محصولات رو به ایران بگیرند
  • بهنام ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    با سلام و عرض ارادت خدمت عزیزان محترم به نظر اینجانب مشکل داخلی است زیرا تمام اروپا و آمریکا که ادعای استاندارد را دارا هستند از محصولات چینی استفاده میکنند از اقلام کوچک گرفته تا ماشین آلات سنگین { البته مشکل داخلی جای بحث اصولی دارد } ما باید حقیت بین باشیم و مشکل را در خودمان حل کنیم فقط بگویم همه اجناس چینی بد نیستند و این تفکر ایرانی نیست ایرانی همیشه حقیقت گرا بوده و هست خداوند تجار نااهل و سیاسیون نادان و برنامه ریزان و مفسران اقتصادی ناکارآمد را به راه راست هدایت بفرماید