زیان خودروسازان 3500 میلیارد تومانی می شود

پرشین خودرو: دبیر انجمن خودروسازان ایران تداوم قیمت گذاری خودرو به شیوه فعلی را ظلمی مضاعف به شرکت های بورسی و سهامداران خودروسازان دانست.

به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، احمد نعمت بخش با تاکید بر اینکه روش فعلی قیمت گذاری خودرو ضرر و زیان هنگفت خودروسازان را در برداشته است، اظهار داشت: با ادامه روند کنونی قیمت گذاری سهامداران به دلیل ضرر هنگفت خودروسازان، سودی دریافت نخواهند کرد که دولت مدیون هزاران سهامدار شرکتهای بورسی خواهد بود. وی با بیان اینکه دو خودروساز بزرگ کشور یعنی ایران خودرو و سایپا از ابتدای سال جاری تا کنون 2000 میلیارد تومان زیان دیده اند، ادامه داد: تداوم شرایط کنونی میزان ضرر و زیان این دو شرکت را تا پایان سال به 3500 میلیراد تومان خواهد رساند. دبیر انجمن خودروسازان ایران با بیان اینکه خودروسازان باید بتوانند محصولاتشان را با قیمت حاشیه بازار به فروش برسانند، تصریح کرد: در حال حاضر و بر اساس ارز مبادله ای 2500 تومانی قیمت برخی از خودروها به مراتب بالاتر از قیمت فعلی حاشیه بازار آنهاست که این موضوع تنها به نفع دلالان و سودجویان است و هم مردم و هم شرکت های سازننده ضرر می کنند. به گفته وی، به عنوان مثال قیمت ال 90 با ارز مبادله ای 30 میلیون تومان تمام می شود در حالی که در بازار 25 تا 26 میلیون است وقیمت مصوب کمیته قیمت گذاری نیز 22 میلیون تومان تعیین شده است. همچنین قیمت خودرو مگان با ارز مبادله ای حدود 67 میلیون می شود در حالی که در بازار 59 میلیون است و قیمت کمیته قیمت گذاری نیز 45 میلیون تومان است. دبیر انجمن خودروسازان ایران تاکید کرد: چنانچه ارز مبادله ای به خودروسازان ارایه شده و اجازه فروش خودرو در حاشیه بازار نیز به خودروسازان داده شود تا حدودی از زیان خودروسازان کم شده و جلوی افزایش بی رویه قیمت ها نیز گرفته خواهد شد. نعمت بخش افزود: چنانچه ارز مبادله ای به خودروسازان ارائه شده اما اجازه فروش خودرو در حاشیه بازار داده نشود زیان خودروسازان ادامه خواهد داشت.
کد خبر 17696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرامرز ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    باز این آقای ن.ب حرف زد تا میاد بازار خودرو اروم بشه قیمتها متعادل بشن ایشون دوباره تشنج در بازار ایجاد میکنند اینکه قیمت تندر و مگان زیاد تموم میشه هیچ ربطی به مصرف کننده نداره اینو به این اقا یکی بفهمونه این صنعت خودرو رو دولت ایجاد کرده خودش هم باید حل کنه یعنی خودرو سازان با دولت با هم باید مشکلشون رو حل کنند یعنی بروند چانه زنی بابت گرفتن یارانه بخش تولید نه اینکه از جیب مردم ما به التفاوت رو بگیرند اگر نمیتونند،خوب واردات خودرو رو ازاد کنند ببینند مردم کدوم ماشین رو و با چه قیمتی میرن بخرند
  • پیام ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    1 0
    آگه این آقای دبیر انجمن خودروسازان یه روز حرف نزنه نمشه ماشین اشغال میدن دست مردم هر روزم میگه باید گرون بشه.
  • رضا ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    1 0
    باسلام اگر قیمت خودرو مانند دیگر اقلام به روز شود آقایان رانت و دزدی و دلالای را کجا انجام دهند فعلا که با دروغ حمایت از مصرف کننده شرکت ها را ورشکسته و کارگران اخراج شدند و مهم نیست این 9 میلیون نفر بی کار شوند چون در آمد جیب این مسولین کمتر می شود ، سهامدار که جای خود دارد .
  • mohandes nima ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    baba cheghadr az zarara migi nemat bakhsh bebandind agha daresha ba in mashinatun bebandid
  • تن تن ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    آقاجان واردات را آزاد کنید شما هم برید دنبال یک صنعت دیگر بابا چرا قبول نمی کنید شما اسم خودتان با این محصولا ت می ذازید خودرو ساز شما که 99 درصد را بومی سازی کرده بودید و پژو ورشکست سده بود الا چی شد؟ مگه ششما اسم خوتان را مسلمان نمی ذارید چقدردروغ ؟
  • مصرف کننده ناچار ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    تمام شرکتهای صنعتی در این شرایط با حداقل سود پیش میرن زیان نیست سودشان واقعی شده. اقای نعمت بخش بیشتر دارن بازارو با هماهنگی چند تا دلال اشفته میکنن و تمام مشکلات خودرو سازی ما هم همین اقاست که از صنعت خودرو سازی هیچی سردر نمیارن روزی که مواد اولیه وارز ارزان داشتیم و هرجور حساب میکردین که این ماشین وطنی با حداقل امکانات با لوکس ترین خودرو ژاپنی هم دلارند باید به فکر چاره بودند . هرکسی به این صنعت ترحم کنن از بیت المال با جون مصرف کننده ایرانی بازی کردن!اقای نعمت بخش هنوز بعد 34 سال خودرو ملی ما قطعاتش از چین نیست ؟!! مردمو چه فرض کردید؟
  • علی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    بیشتر به فکر جیب خودشان هستن تا بورس . بورس ایران که این چیز ها نیست اقا شما باعث شدید تا صنعت خودرو ما اینجوری وابسته باشن .!!