کد خبر 17714
۲۵ آذر ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۱
95 درصد بازار خودرو در قبضه دلالان!

پرشین خودرو: عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران گفت: براساس نتایج یک تحقیق، فقط پنج درصد از کسانی که خودرو را به صورت مستقیم از خودروساز دریافت می‌کنند، مصرف‌کننده واقعی هستند.

به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از ایسنا، محمدرضا نجفی‌منش اظهار کرد: براساس تحقیق صورت گرفته در صنعت خودرو، فقط پنج درصد خودروهای عرضه شده از سوی خودروسازان به صورت مستقیم به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد و 95 درصد مابقی توسط واسطه‌ها و دلالان برای فروش مجدد به مردم، خریداری می‌شود. وی با بیان اینکه در حال حاضر فشار زیادی از سوی دلالان و واسطه‌ها برای دریافت خودرو از خودروسازان وجود دارد، خاطرنشان کرد: این فشارها در خودروهایی که تفاوت قیمت کارخانه و بازار آن‌ها بالاتر است با شدت بیشتری صورت می‌گیرد. عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران ادامه داد: به عنوان مثال پس از باز شدن سایت فروش اینترنتی خودروسازان، دلالان و واسطه‌ها به سرعت خودروهای عرضه شده را خریداری کرده و با قیمت بالاتری مجددا به مصرف‌کنندگان عرضه می‌کنند. نجفی‌منش تصریح کرد: در این شرایط تنها راه از بین بردن دلالی و واسطه‌گری در بازار خودرو، تعیین قیمت‌ها در حاشیه بازار است. در آن صورت سرمایه‌های دلالان از این حوزه خارج شده و بازار به تعادل خواهد رسید.
کد خبر 17714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امید ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    2 0
    چرا حاشیه بازار؟ برای هرمشتری یک خودرو تا پایان سال اگه قیمت پایینتر نیومد . همین حرفای دوگانه است که بازار خودرو رو اشفته کرده و خودرو سازان و دبیر قطعه و انجمن خودرو مقصران اصلی دلالی در بازار سیاه هستند.!!