قیمت گذاری دولتی خودرو رانت و انحصار می آورد

پرشین خودرو: قیمت گذاری دولتی خودرو باعث افزایش انحصار و رانت در بازار و صنعت خودرو کشور می شود.

به گزارش «پرشین خودرو»، یکی از اعضا هیات مدیره انجمن قطعه سازان ایران با بیان این مطلب گفت: در حال حاضر انحصاری در بازار خودرو در کشور وجود ندارد چراکه هم اکنون حدود 16 شرکت خودروسازی در کشور وجود دارد که به تولید و عرضه خودرو می پردازند. محمدرضا نجفی منش با بیان اینکه قیمت گذاری دولتی خودرو باعث افزایش بازار انحصار در صنعت خودرو کشور می شود، اظهار داشت: در صورتیکه اجازه دهیم بازار از طریق عرضه و تقاضا به قیمت گذاری بپردازد، رقابت در بازار خودرو افزایش یافته و قیمت مصرف کننده نیز کاهش می یابد. عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان ایارن ضمن انتقاد از هرگونه دخالت در امر قیمت گذاری خودرو توسط برخی سازمانها و نهاد ها گفت: چنین قیمت گذاری سم مهلکی برای صنعت خودروسازی کشور محسوب می شود چرا که موجب افزایش رانت در بازار خودرو کشور می شود. محمد رضا نجفی منش گفت: در اکثر کشورهای دنیا که دارای صنعت خودرو پیشرفته ای هستند دولت ها هیچ نوع دخالتی در امر قیمت گذاری ندارند در حالیکه متاسفانه در کشور ما هر نهادی برای قیمت گذاری در این صنعت ادعایی می کند و تصمیم می گیرد.
کد خبر 17735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ارش ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    رانت خودرو فقط دست اقای نعمت بخش و دلالان عوامل خودشان هستند که به فکر مردم نیستند و گرنه هیج جای دنیا اینجوری نیست که مردم هر روز منتظر گرانی خودرو باشن.
  • اوش ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    1 0
    اقا اکثر کشورهای دنیا ماشینو با 30 درصد بودجه میشه گرفت با کیفیت بالا شما مثل اینکه خبر از کیفیت قطعات چینی که در سمند و پراید.. استفاده میکنین ندارین پس حق مشتری چی میشه؟ تا الان هم با پول بیت المال نفس مردمو تو شیشه کردین و مصرف کننده هیچ حق انتخاب نداره.!!!.......خود سازمان استاندارد هم زورش به شماها نمیرسه ما که میدونیم چه خبره.