کد خبر 17745
۲۵ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۴
قیمت‌گذاری خودرو آزاد نشد

پرشین خودرو: در حالی که ساعتی پیش معاون وزیر صنعت از آزادسازی قیمت خودرو خبر داده بود، دقایقی پیش خبر قبلی خود را تکذیب کرده و با اشاره به اینکه قیمت‌ گذاری خودروها همچنان در اختیار دولت است، گفت: خودرو جزء سبد کالاهای مصرفی خانوارها است و قیمت‌گذاری آن همچنان در اختیار دولت است.

به گزارش «پرشین خودرو»، حسن رادمرد گفت: قیمت‌گذاری خودرو همچون سابق در اختیار سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان است و زیر نظر دستگاه‌های ذیصلاح صورت می‌گیرد. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: قیمت‌گذاری خودرو هیچ تغییری نکرده و فرآیند قیمت‌گذاری همچون گذشته در جریان است. وی با اشاره به قرار گرفتن خودرو در سبد مصرفی خانوارها، تصریح کرد: قیمت‌گذاری خودرو و تمامی کالاهایی که در سبد خانوار قرار دارند، در سازمان حمایت صورت می‌گیرد و هیچ برنامه‌ای برای آزادسازی قیمت‌گذاری این کالاها نداریم. به گفته رادمرد، کالاها به سه گروه حساس، غیرحساس و عادی تقسیم‌بندی شده است و بر اساس این تقسیم‌بندی، قیمت‌گذاری تمامی کالاهای موجود در سبد خانوار همچون گذشته انجام می‌شود. قیمت‌گذاری خودرو آزاد شد معاون وزیر صنعت گفت: قیمت‌گذاری خودرو به تشکل‌ها و انجمن‌های مربوط آن سپرده شد. حسن رادمرد در پاسخ به این سوال که آیا خودرو جزو کالاهایی است که در سازمان حمایت قیمت‌گذاری شود، اظهار داشت: خودرو جزو کالاهای درجه دو محسوب می‌شود. وی در پاسخ به این سوال که آیا قیمت‌گذاری در سازمان حمایت و شورای رقابت منتفی است، افزود: قیمت خودرو توسط تشکل‌ها و انجمن‌های مرتبط با آن قیمت‌گذاری خواهد شد. به گزارش فارس پیش از این مهدی غضنفری گفته بود سازمان حمایت باید نقش نظم دهنده به بازار داشته باشد نه اینکه قیمت‌گذار باشد. همچنین حمید حسینی عضو هیئت رئیسه اتاق تهران به فارس گفته بود سازمان حمایت باید منحل شود. بنابراین گزارش، به نظر می رسد طی بخشنامه ای قیمت‌گذاری توسط سازمان حمایت محدود شده است و بنابر گفته رادمرد معاون بازرگانی داخلی وزیر صنعت تنها ۲۲ قلم کالای اساسی توسط سازمان حمایت قیمت‌گذاری می شود. تلاش خبرنگار فارس برای برقراری ارتباط با مسئولان سازمان حمایت تا لحظه تنظیم این خبر بی نتیجه بوده است.
کد خبر 17745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    خداییش خودتونم میدونید چی رو اعلام میکنید . مردم همینجوری کلی گیج شدن دیگه لطفا بدترش نکنید !!!!!
  • سعید ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    تورو خدا بیش از این مردم رو ذوق زده نکنید
  • یوسفی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    آیا کسی هست به این به اصطلاح معاون وزیر بگوید : تو باکام مجوز ابتدا خبر از آزادسازی قیمت خودرو میکنی بعد کمتر از یک ساعت تکذیب میکنی آیا این وزارت صنایع صاحب ندارد؟!!!اگر واقعا قیمت خودروها آزادگردد پس واردات خودرو را آزاد کنید تا مردم آزادانه خرید کنند .آن وقت