کد خبر 17788
۲۶ آذر ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۵
آزادسازی قیمت خودرو صلاح نیست

پرشین خودرو: رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان ایران هرگونه آزاد‌سازی قیمت کالاها به ویژه خودرو را برخلاف مصالح مصرف‌کنندگان و در نهایت تولید‌کنندگان دانست.

به گزارش «پرشین خودرو»، سید محمد جعفری اظهار کرد: در شرایطی که تولید‌کنندگان به دلایل مختلف از جمله رشد نرخ ارز و مواد اولیه تحت فشار هستند، آزاد‌سازی قیمت کالاها تنها موجب انتقال فشار تورمی به مصرف‌کنندگان خواهد شد. به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه خودرو جزو کالاهایی است که اگرچه ضروری محسوب نمی‌شود اما مردم حساسیت خاصی در زمینه‌ قیمت این محصول دارند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر خودروسازان در انتظار فرصتی برای رشد قیمت‌ها هستند و آزاد‌سازی قیمت‌گذاری این فرصت را در اختیار آنها قرار خواهد داد. جعفری ادامه داد: ما به عنوان نمایندگان مردم در انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اگرچه از مشکلات و رشد هزینه‌های تولید در واحدهای خودروسازی آگاه هستیم اما رشد هزینه‌ها نباید از سوی مردم جبران شود. وی افزود: بهترین راهکار موجود در این زمینه، کاهش قیمت مواد اولیه‌ دولتی مورد نیاز خودروسازان و قطعه‌سازان از جمله فولاد، مس و محصولات پتروشیمی است تا افزایش هزینه‌های تولید خودرو جبران و از ضرر و زیان احتمالی خودروسازان جلوگیری شود. رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان ایران تصریح کرد: این انجمن با هرگونه آزاد‌سازی قیمت کالاها به ویژه خودرو مخالف است زیرا با رشد بی‌ضابطه قیمت‌ها، تنها مصرف‌کنندگان متضرر نخواهند شد بلکه با کاهش شدید تقاضا تولید‌کنندگان نیز با مشکل جدیدی به نام کاهش فروش محصول مواجه می‌شوند.
کد خبر 17788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • وبگرد ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    1 0
    سلام به عنوان پيشنهاد مي توانيد به مسئولان بگوييد كه دولت به ازائ هر دستگاه خودرو يك مبلغي مثلا 5 ميليون يا 10 ميليون به خودرو ساز بدهد تا خودرو سازان هم كه سالها با پول خون اين ملت به اينجا رسيده اند نابود نشوند تا بعد ببينيم چه خواهد شد شايد اتفاقي افتاد .