ناگفته هایی از محصول جدید سایپا + تصاویر

پرشین خودرو: قرار است قیمت تندر 90 به 25 میلیون تومان برسد. پارس‌خودرویی‌ها می‌گویند این افزایش 2 میلیون تومانی مربوط می‌شود به مدل فیس‌لیفت. راستی دقیقاً کدام مدل؟

به گزارش «پرشین خودرو»، در دنیای خودرو و خودروسازی اصطلاح Face Lift به معنی تغییر چهره است. خودروسازان اغلب پس از دو سه سالی که از عرضه یک محصول می‌گذرد، برای تنوع در بازار نسخه‌ای از آن را که با تغییراتی در ظاهر همراه شده را به بازار معرفی می‌کنند. این مدل که فیس‌لیفت نامیده می‌شود الزاماً با تغییرات فنی همراه نیست. به عنوان مثال ایران‌خودرو و سایپا از سلاطین فیس‌لیفت هستند. محصولات تکراری آنها به قدری با چهره‌‌‌های متفاوت به بازار عرضه شده است که از این حیث در دنیا بی‌ رقیب هستند. داستان پارس تندر تندر 90 با تمام حاشیه‌ها و تمام جنجال‌هایش هنوز هم بازار درخور توجهی دارد. شاید به دلیل همین در «سیبل توجهات بودن» است که قمیتش بارها دستخوش افزایش می‌شود. آن زمانی که ایران‌خودرو و پارس‌خودرو تند 90 فول E2 را 14 میلیون تومان می‌فروختند کسی فکرش را نمی‌کرد که یکی دو سال بعد قیمتش تقریباً 2 برابر شود. حالا تندر را دیگر نمی‌شود زیر 23 میلیون در بازار پیدا کرد. حرف و حدیث‌هایی هم شنیده می‌شود که قرار است قیمتش روی پایه 25 میلیون تومان قرار بگیرد. زیر ذره‌بین بگذارید آب پاکی را روی دست همه بریزیم. پارس تندر با تندر90 تیپ E2 غیر از شکل و شمایل، تفاوت دیگری ندارد. یعنی همان ابعاد و همان موتور 1. 6 لیتری 105 اسب‌بخاری. به نظر نمی‌آید تغییراتی که روی این خودرو اعمال شده 2 میلیون تومان شده باشد. تازه این در حالی است که در خط تولید قیمت‌ها روی n خودرو سرشکن می‌شود. به نظر می‌رسد تیمی که در پشت طراحی این خودرو بوده فقط روی نقطه ضعف بزرگ این خودرو یعنی قسمت عقبش کار کرده است. اما حالا معلوم نیست طراحی جدید به مذاق مشتری سخت‌گیر امروزی خوش بیاید یا نه. به گزارش بازار خبر، محصول جدید گروه صنعتی سایپا چه خوب و یا چه بد، پیش از ورودش به خیابان ها عده ای را به شدت متضرر کرده است، پیش فروش این خودرو از مرداد ماه سالجاری توسط این شرکت آغاز شده است اما تا کنون به دست صاحبان خود نرسیده است.
کد خبر 17938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرامرز ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۹
    4 1
    واقعا شاهکار عظیمی کرده اید
  • هادی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    0 0
    من تیر ماه ثبت نام کرده ام تاریخ تحویل دی ماه است ولی تاکنون دعوت نامه ای برام ارسال نشده کم کم دارم بی خیالش میشم ولی خیلی نامردیه طبس
  • احسان ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۶
    1 0
    واقعآ خودرو سازان خيلي زحمت ميكشند دستشون درد نكنه
  • MOHAMMAD ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
    0 0
    واقعا" چرا سایپا مردم و اذیت میکنن زمانی که همه مردم برای یه همچین ماشین هایی ثبت نام میکنن باید در موئد مقرر بهشون تحویل بدن ! بخدا این نهایت نامردی هست که سایپا داره در حق مردم ظلم میکنه ! یه کم انصاف داشته باشید !