کد خبر 17952
۳۰ آذر ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۱
قیمت خودرو تاکنون هم آزاد بوده است

پرشین خودرو: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه آزادسازی قیمت‌ها بازار خودرو را آشفته‌تر می‌کند، گفت: این اقدام باب سوء‌استفاده و دلال بازی‌ها را هموار‌تر خواهد کرد.

به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، علی علیلو نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی درباره تصمیم دولت به آزاد‌سازی قیمت خودرو و با طرح این سوال که مگر تاکنون دولت قیمت تعیین می‌کرد، گفت: قیمت خودرو تاکنون آزاد و بیشتر از قیمت تمام شده‌اش بود. وی در ادامه با بیان اینکه آزادسازی قیمت‌ها مبنای درستی ندارد، افزود: یکی از عناصر اصلی تعیین‌کننده در قیمت‌های واقعی، بحث رقابت است و اگر منظور از آزاد‌سازی،رقابتی شدن بازار است باید تعرفه واردات خودرو کاهش و کیفیت خودروها داخلی افزایش یابد، در غیر این صورت این توازن در قیمت‌ها وجود ندارد که بخواهیم از آزاد‌سازی نتیجه درستی بگیریم. عضو کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه آزاد‌سازی قیمت خودرو بازار خودرو را آشفته‌تر خواهد کرد و باب سوء‌استفاده و دلال‌بازی‌ها باز خواهد شد، اظهار داشت: آزادسازی قیمت‌ها امر مطلوبی است، اما آزادسازی به معنای اینکه در بازار، رقابت و کیفیت تعیین کننده قیمت‌ها باشد و این در حالیست که در خودرو‌سازی‌ها این اتفاق نیافتاده است، لذا با توجه به اینکه مبانی آزادسازی قیمت خودرو درست نیست موافق این اقدام نیستم. علیلو در خاتمه با اشاره به تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از خودرو‌سازان در کمیسیون صنایع و معادن، خاطر نشان کرد: این طرح به احتمال زیاد در صحن علنی مجلس در هفته آتی طرح خواهد شد که درصورت تصویب در صحن علنی اجرایی می‌شود.
کد خبر 17952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • متاسف ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    7 0
    به نظر من اگر قیمت خودرو آزاد شد و باز هم گرون شد دلال ها خوشبحال تر شون میشه. فکرشو کنید مثلا یارو میاد 100 تا ماشین میخره و بعد تو بازار کم میشه و یا خودش با شایعه میاد بازار رو گرون میکنه و این باعث میشه که کارخونه هم قیمتاش رو ببره بالا و تا 5 درصد زیر بازار و دلال هم دوباره به خاطر گران شدن خودرو در کارخونه ماشینشو گرونتر می فروشه و بعد که فروخت و بازار سیر شد دوباره ارزون میشه و دوباره 100 تای دیگه میخره و این سیکل همینجوری ادامه داره تا جایی که مردم بیچاره دوباره جیباشون خالی میشه و جیب دلال ها و کارخونه هم پر پول .