تاخیر در تحویل خودرو صدای مشتریان را درآورد

پرشین خودرو: شماری از متقاضیان خرید خودرو در انزلی خواستار انجام تعهدات یک شرکت خودروسازی شدند.

به گزارش «پرشین خودرو»، پرویز محمدی یکی از متقاضیان خرید خودرو گفت: در تاریخ هشتم مهرماه امسال مبلغ 10 میلیون و 642 هزار تومان به حساب این شرکت خودروسازی واریز کردم و طبق قرارداد پیش فاکتور تحویل خودرو 30 روزه و قطعی بود در حالیکه تاکنون این خودرو تحویل نشده است. وی در مورد عدم مسوولیت پذیری نماینده این شرکت خودروسازی خاطرنشان کرد: مسوولیت حقوقی با نماینده شرکت در انزلی است و من به عنوان نمایندگی تام الاختیار با وی قرارداد بسته ام. مسوول نمایندگی این شرکت خودروسازی در بندرانزلی نیز در این باره گفت: کلیه وجوه به حساب مرکزی شرکت در تهران واریز می شود و ما تنها واسطه تحویل خودرو هستیم. وی ادامه داد: طبق قرارداد اگر تحویل خودرو یک ماه به تعویق بیفتد، پنج درصد سود، اگر دو ماه تاخیر داشته باشد، هفت درصد و بالای سه ماه 30 درصد سود سپرده به خریدار تعلق می گیرد. این در حالی است که واریز کننده وجه برای خرید خودرو این موضوع را نفی کرده و گفت: بر اساس قرارداد جریمه تاخیر در تحویل 30 درصد و تاریخ آن 30 روز پس از پذیرش در شرکت است. رییس اداره تعزیرات حکومتی بندرانزلی نیز در این باره به ایرنا گفت: چنانچه واحدهای عرضه کننده خودرو و ارائه خدمات پس از فروش بر خلاف مقررات قانونی اقدام کنند، برابر قانون با آنها برخورد می شود. مهدی سبزی خاطرنشان کرد: افراد می توانند شکایات خود را کتبا به اداره تعزیرات حکومتی یا اداره بازرگانی ارائه دهند تا طبق قانون مورد رسیدگی قرار گیرد.
کد خبر 18062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علي ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۳
    3 1
    با سلام؛اينجانب در ابتداي مردادماه91 يك دستگاه وانت كاپرا پيشفروش با زمان تحويل از آبانماه به بعد، ثبتنام نمودم(در شرايطي كه قيمت فروش كارخانه 30.5 و آزاد 32.5 م تومان بود)، با گذشت بيش از 2 ماه تاخير از زمان تحويل، همچنان گروه بهمن از ارسال دعوتنامه به بهانه معلوم نبودن قيمت خودداري مي نمايد، با ديدن دعواهاي جاري در مورد آزادسازي قيمت خودرو نگران اين هستم كه بالاخره اين خودرو كي و با چه قيمتي تحويل خواهد شد، ظاهرا خودروسازان به اين نتيجه رسيده اند كه با وضعيت فعلي قرارداد هاي پيش فروش هر چه ديرتر خودروهاي مشتريان را تحويل دهند از يك طرف مي توانند از مشتريان بخت برگشته پول بيشتري را دريافت نمايند( در حاليكه سود ناچيزي به آنها پرداخت مي نمايند) و ا ز طرف ديگر با فروش آزاد سود كلاني نمايند.
  • حسن ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۳
    3 0
    با سلام؛اينجانب در ابتداي مردادماه91 يك دستگاه وانت كاپرا پيش فروش با زمان تحويل از آبانماه به بعد (با پيش پرداخت 16 ميليون تومان - در شرايطي كه قيمت فروش كارخانه 30.5 و آزاد 32.5 ميليون تومان بود) ثبت نام نمودم، با گذشت بيش از 2 ماه تاخير از زمان تحويل، همچنان گروه بهمن از ارسال دعوتنامه به بهانه معلوم نبودن قيمت خودداري مي نمايد و اينكه عنوان شده از آبان ماه به بعد لذا زمان تحويل آن ميتواند كه بدون محدوديت و به دلخواه گروه بهمن باشد.
  • خالد خالدیان ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۴
    4 0
    سلام . بدون شک رسالت رسانه ای شما گره های زیادی از نارسائیها را باز میکند. در تیرماه برای خودرو پارس تندر ثبت نام نمودیم و زمان تحویل ان سپری شده است. نمونه ای از خودرو را در نمایندگی مشاهده کردم. در مقایسه با ال 90 زیباتر شده است اما عدم توجه پارس خودرویی ها به دغدغه ها و سئوالات مردم ناراحت کننده است. با توجه به افزایش قیمت و ترس از تکرار گرانی دوباره خودرو حداقل انتظار اینست که دعوتنامه جهت تکمیل وجه صورت گیرد تا آرامشی دو سویه برقرار گردد و اگر پارس خودرویی ها نیتی مبنی بر تأخیر تا افزایش مجدد قیمت دارند مرد و مردانه اعلام کنند تا حداقل انصراف دهیم و فکری دیگر کنیم و این مستلزم پاسخ گویی خودرو ساز است. خواسته اصلی صدور دعوت نامه و تکمیل وجه است.
  • مصطفی کوهی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۴
    2 1
    خودرو تیبا در تاریخ9/8/91 از سایپا تحویل گرفتم که بعد از چند روز تعداد زیادی مش کلات فنی خودرو داشت که نتوانستن ایراد خودرو را برطرف کنند وبعد یک هفته متوجه شدم زیر دربهای روی ستون رنگ ندارد وبامراجعه مجداد خواستارتعویض خودرو شدم . که در جواب گفتن باید خودرو کارشناس دادگستری قیمت بگذارد که کارشناس قیمت داده 000/200/13قیمت گذاری شده! سوال ایجاست .1- چرا خودرو 000/700/15قیمت خودرو بوده ویکماه نیست تحویل گرفتم وتمام مشکلات خودرو از خودرو ساز هست .چرا قیمت خودرو 000/200/13قیمت گذاری بشه !2- و بعد زنگ میزنن اگه ماشین مخوای 000/600/2واریز کن تا خودر تحویل بدهیم3- خودرویی که مشکل از سمت مشتری نیست چرا وکجای دنیا جز ایران با مردم وقشر کارگر چنین میکند . 09397194550-09127194550
  • رضا ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۷
    2 1
    متاسفانه ماهاست که ثبت نام کنندگان رانا با پیش پرداخت ده میلیونی و زمانی که دلار هزار و چهارصد تومان بوده است اقدام به پرداخت ان کرده اند ولی با وجود افزایش قیمت هم از تحویل ان خودداری میکنند و هیچ مقامی نیز پاسخگو نیست.
  • مهدی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    0 0
    اینجانب در تاریخ 1392\3\28یکدستگاه پژوپارسLXباموعد تحویل 60روزه ثبت نام کردم ولی هنوز خبری نیست آخه این چه وضعشه کل مبلغ33.600رو هم از ما یکجا گرفتن.