کد خبر 18081
۳ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۷
تولید پژو 206 افزایش یافت

پرشین خودرو: وزیر صنعت، معدن و تجارت از احتمال توقف ثبت سفارش کالاهای اولویت 9 خبر داد و گفت: در صورتی که تولیدکنندگان تضمین دهند که کالاهای اولویت 9 را با کیفیت مناسبی تولید کنند ثبت سفارش واردات کالاهای این اولویت مانند کالاهای اولویت 10 متوقف می شود.

به گزارش «پرشین خودرو»، مهدی غضنفری امروز یکشنبه با اشاره به تشدید تحریم‌ها علیه اقتصاد ایران توضیح داد: دامنه تحریم‌ها کل اقتصاد کشور را در بر گرفته و حتی به بخش‌های حمل و نقل، بیمه و بانک نیز سرایت کرده است. او با اشاره به این‌که تحریم بانک مرکزی هیچ کشوری سابقه ندارد، گفت: زمانی که رییس سازمان توسعه تجارت بودم شاهد این بودیم که صادرکنندگان تلاش می کردند تا پنج درصد به قیمت ارز اضافه شود و صادرات غیر نفتی جهش پیدا کند اما ما به خاطر نگرانی ناشی از تورم این کار را نمی کردیم. غضنفری با اشاره به این‌که هیچ کس در دولت آمادگی افزایش نرخ ارز را نداشت اظهار کرد: همزمان با تشدید تحریم‌ها که برای کشور فرصت ایجاد کرده به سیاست‌های جدید تجاری، تولیدی و اقتصادی نیاز داریم. وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تشکیل کارگروه‌هایی برای جایگزینی فن‌آوری‌های داخلی با فن‌آوری‌های وارداتی اظهار کرد: به عنوان مثال به دلیل داخلی سازی برخی قطعات پژو 206 تولید روزانه این خودرو به 50 تا 60 دستگاه رسیده است، در حالی که تا همین چندی پیش تولید این خودرو به صفر رسیده بود. وی اذعان کرد: به دلیل کاهش تولید بازار خودرو به هم ریخت و مردم دچار مشکل شدند، اما به هر حال گذر از تحریم‌ها بدون همراهی مردم امکان‌پذیر نیست. اگر چه ما هم نمی توانیم برخی راه‌های مقابله با تحریم را اعلام کنیم. او با بیان این‌که نزدیک 2.5 ماه است که ثبت سفارش واردات کالاهای اولویت 10 متوقف شده است افزود: از ابتدای سال جاری در پی کاهش درآمدهای ارزی کشور روی مدیریت عرضه و تقاضای ارز کار کردیم. به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت، کالاهای اولویت 10 در داخل به طور کامل تولید می‌شوند و به همین دلیل ثبت سفارش واردات آن‌ها ممنوع شده است. وی با اشاره به این‌که محدودیت‌های اخیر در زمینه واردات کالا به کشور طی 30 سال گذشته سابقه نداشته است گفت: در همین شرایط صادرات ما به شدت مزیت‌دارد شده است و تقریبا تمام کالاها در ایران مزیت صادراتی دارند. غضنفری همچنین با اشاره به این‌که اقتصاد ما در حال حاضر ترکیبی از ارزهای مختلف است، افزود: به دلیل این‌که زیرساخت‌های صنعتی و صادراتی در کشور ایجاد شده است کاهش ارزش پول می‌تواند به نفع صادرات کشور تمام شود. وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر این که آیا قرار است امسال فاز دوم قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها اجرا شود؟ بدون اظهار نظر خاصی گفت که این سوال را باید از رییس جمهوری بپرسید.
کد خبر 18081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۴
    0 0
    خبر تولید را که از ماه قبل داده بودند و قرار بود از دیماه روزی 300عدد تولید بشود حالا بماند العان تقریبا 20 روز که تولید میشه میگیم روزی 60 تا هم نه 30 تا یعنی العان 600تا حداقل 206 تولید شده کجا رفته همون جایی که پشه ها روزها میروند خسته نشدین از این همه دروغ