کد خبر 18163
۶ دی ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۴
چینی ها با چراغ قرمز بیگانه اند

پرشین خودرو: رانندگان چینی در بسیاری از موارد قوانین را نادیده می گیرند و این امر روزانه سوانح رانندگی متعددی را در این کشور رقم می زند.

به گزارش «پرشین خودرو»، کشور چین از مصادیق روشن اصطلاحی است که می گویند "تکنولوژی و فناوری می آید اما فرهنگ استفاده اش نمی آید." مردم چین اکنون 230 میلیون خودرو دارند که در مقایسه با پنج سال گذشته 50 درصد افزایش نشان می دهد اما بی توجهی مردم و رانندگان وسایل نقلیه به قوانین تردد در خیابانها، مسئولان چین را به چاره اندیشی واداشته است. توجه نداشتن مردم و رانندگان به قوانین راهنمایی و رانندگی در چین، به مشکلی بارز تبدیل شده است و مسئولان برای ارتقاء فرهنگ عبور و مرور مردم در خیابانها، روز دوم دسامبر را «روز ایمن در ترافیک» نامگذاری و برنامه های آموزشی را اجرا کردند اما تغییر عادات مردم کار ساده ای به نظر نمی رسد چراکه بسیاری از عابران در خیابانهای چین به چراغ قرمز مخصوص توقف عبور عابران بی توجهند. پلیس چین بررسی با حضور ده هزار نفر از مردم این کشور انجام داده است که نتایج آن در ماه گذشته میلادی منتشر شد و بر اساس آن، حدود 68 درصد از مردم چین به چراغ های راهنمایی و رانندگی بی توجهند. در تقاطع هایی که چراغ مخصوص عابران ندارد، تنها نزدیک به 30 درصد گفتند حق تقدم عبور با عابران است و حدود 40 درصد گفته اند عابران باید اولویت عبور را به خودروها بدهند!
کد خبر 18163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پدرام ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۶
    0 0
    به نظر من این مطلب خیلی‌ خنده‌دار و در عین حل بی‌ شرمیست که ما ایرونیها در مورد چینی‌‌ها تیتر خبرهایمان را پر کنیم در حالی‌ که در این خصوص خودمان هیچ بهتر نیستیم! نویسنده عزیز شما تا حالا سر چهار راه‌های تهران، اصفهان، و و ... دقت نکرده اید که فرهنگ رانندگی‌ ما ایرونیها در چه سطحیست؟