کد خبر 18272
۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۲
چرا خودروساز دلال را مشتری می داند؟

پرشین خودرو: اگرچه بحث حذف یارانه ها ، گران شدن مواد اولیه، تحریم، کاهش تولید به سبب کمبود قطعات، ارزش افزوده (مالیات مضاعف) همگی از علل گران ترشدن خودرو های مونتاژ داخل می باشند اما سود جویی کارخانجات غیر قابل اغماض و کتمان است.

به گزارش «پرشین خودرو»، اگر شما یک مشتری حقیقی باشید که براستی قصد استفاده جدی از خودرو را داشته باشید باید با حقیقتی تلخ روبرو شوید یعنی چنانچه بخواهید از طریق نمایندگی ها خودروی با کیفیتی مانند لوگان ال ۹۰ یا مگان و امثالهم را بخرید با جملاتی مانند: موجود نیست_کارخانه سایت ثبت نام را بسته است_مواجه می شوید و وقتی خودتان هم به سایت کارخانجات مراجعه می کنید بجز دو سه مورد خودروهای کم کیفیت که آنها نیز یا بصورت پیش فروش چندین ماهه قابل ثبت نام هستند روبرو می شوید یا با فروش فوری اما به معنی دو ماه بعد ! جالب اینجاست بخش اعظم پول شما باید همان موقع به حساب کارخانه واریز شود. بنابراین با احتساب ۳ تا ۵ درصد سود بازار آزاد خواب پول شما نزد کارخانه در حقیقت کارخانه خودرو به قیمت روز بازار آزاد به شما تحویل می دهد و چه بسا تا آن زمان اکثر قطعات تولید داخل باشند و نه فرانسه. بنابراین اگر همین امروز به بازار آزاد بروید و خودروی مورد نظر مثلا لوگان ال ۹۰ یا پژو ۲۰۶ یا مگان را از دلال ها بخرید به نفع تان است !اما نکته تامل برانگیز اینجاست چطور خودرویی که ثبت نام نمیشود یا تولید نمیشود در بازار موجود است! به گزارش اقتصاد ایران آنلاین، خود نگارنده سال گذشته مجبور شدم پس از جواب رد دفتر فروش مرکزی کارخانه و مسدود بودن بخش فروش اینترنتی سایت مرکزی کارخانه، خودروی موردنظر را از طریق دلالی خریداری کنم که به اذعان خودش از طریق کارتکس خودروها را از کارخانه دریافت و به دست مشتری می رساند. ظاهر قضیه قیمت خودرو برابر تعرفه صورت می گیرد اما در باطن خودرو به دلال گرانتر فروخته می شود روی همین حساب است که نهادهای مسئول سرانجام تسلیم خودروسازان شده اند تا برای زدودن ظاهری قبح این عمل نامشروع، آزاد سازی قیمت خودرو و تعیین قیمت را به کارخانجات بسپارند. از طرفی با توجه به اذعان حسینی وزیر اقتصاد مبنی بر جایگزینی ارزش افزوده و مالیات برای جبران کسری پنجاه درصدی فروش نفت ناشی از تحریم باید شاهد افزایش قیمت خودرو باشیم.
کد خبر 18272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسن ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
    4 0
    با سلام؛اينجانب در ابتداي مردادماه91 يك دستگاه وانت كاپرا پيشفروش با زمان تحويل از آبانماه به بعد، ثبتنام نمودم(در شرايطي كه قيمت فروش كارخانه 30.5 و آزاد 32.5 م تومان بود)، با گذشت بيش از 2 ماه تاخير از زمان تحويل، همچنان گروه بهمن از ارسال دعوتنامه به بهانه معلوم نبودن قيمت خودداري مي نمايد، با ديدن دعواهاي جاري در مورد آزادسازي قيمت خودرو نگران اين هستم كه بالاخره اين خودرو كي و با چه قيمتي تحويل خواهد شد، ظاهرا خودروسازان به اين نتيجه رسيده اند كه با وضعيت فعلي قرارداد هاي پيش فروش هر چه ديرتر خودروهاي مشتريان را تحويل دهند از يك طرف مي توانند از مشتريان بخت برگشته پول بيشتري را دريافت نمايند( در حاليكه سود ناچيزي به آنها پرداخت مي نمايند) و ا ز طرف ديگر با فروش آزاد سود كلاني نمايند.
  • حقیر ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
    2 0
    حقیقتا شیر پاک خورده است نویسنده این مقاله...درد دل منو گفتی...اجرت با خدا.